برندسازی زبان مشترکی میان بنیانگذاران استارتآپها، مدیران برند و بازاریابی است که میتواند کسبوکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسبوکار تبدیل کند.
نوپانا*: برندهای زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شدهاند. بعضی موفق بوده و برخی از گردونه رقابت حذف شدهاند. یکی از دلایل مهم شکست کسبوکارهای کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعملهای علمی برندسازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم گذاشتن در مسیر برندینگ کسبوکار، دانستن آنها ضروری است، میپردازیم.
قسمت نود و ششم:
احیای مجدد برند
بهگزارش نوپانا، به عمل احیای مجدد یک برند زمانی گفته میشود که برند محبوب است ولی بر اثر اتفاقاتی همچون تغییرات فضای بازار، راهبردهای رقبا و تغییر رفتار مصرفکنندگان، دیگر جذابیتی برای مصرفکنندگان ندارد. این فرایند یا توسط شرکتی که مالک برند است، انجام میشود و یا توسط شرکت جدیدی که برند را خریداری کرده است، صورت میگیرد. تغییر در بستهبندی و جایگاه، معمولا گامهای لازم برای رسیدن به موفقیت هستند و اغلب استراتژی کمهزینهتری در مقایسه با ایجاد یک برند جدید، محسوب میشوند. احیای مجدد یک برند میتواند مزیتی مهم را در یک بازار بالغ در اختیار یک شرکت قرار دهد.
(همچنین بخوانید: آشنایی با مفاهیم برندسازی مجدد و زنجیرهای)
معرفی گام به گام محصول
این روش دربرگیرنده یک برنامه گام به گام زمانبندیشده جهت معرفی برند یا محصولات به بخشهای مختلف بازار و گروههای مختلف مصرفکنندگان است. بدین صورت که در هر قدم از این برنامه با یک بخش از مشتریان یا بازار جغرافیایی ارتباط برقرار شده و محصول یا برند به آنها معرفی میشود.
قسمت پیشین:
*برگرفته از کتاب «واژهنامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضیزاده