در استارتآپ صفر کیلومتر یاد میگیریم چطور یک استارتآپ را از صفر شروع کنیم.
نوپانا: پس از مشخص کردن بخش کوچکی از بازار و برنامهریزی برای ورود به آن، نوبت آن میرسد که استراتژی بازاریابی خود را تدوین کنید. شیوههای زیادی از بازاریابی برای بدست آوردن حجم مشخصی از بازار در دنیا وجود دارد که در این نوشتار به بررسی آنها میپردازیم:
قسمت چهارم از بخش استراتژیهای بازاریابی:
بازاریابی پایگاه داده
این شیوه بازاریابی با بهکارگیری اطلاعات موجود در پایگاههای داده مرتبط با مشتریان موجود در بخش مشخصی از بازار و یا مشتریان بالقوه، در جهت سفارشی نمودن استراتژی ارتباط با مشتری و یا بهکارگیری آن استراتژی در هرگونه کانال با هدف ترویج محصول یا خدمت اتفاق میافتد.
بازاریابی مستقیم
این اصطلاح اشاره به تکنیکی دارد که سازمان از طریق آن بهصورت مستقیم با مشتری خود ارتباط برقرار میکند؛ روشهایی نظیر: نامه، ایمیل، اس.ام.اس و سایر ابزارهای ترویجی.
بازاریابی متنوع
هدف از این نوع استراتژی، جلب نظر فرهنگهای گوناگون است. این فرهنگها دارای اعتقادات، باورها، انتظارات، سلایق و نیازهایی هستند که باید با در نظر گرفتن این عناوین، یک برنامه بازاریابی اختصاصی برای اثرگذاری بر این دسته از مشتریان هدف تبیین و پایهسازی گردد.
بازاریابی بشارتی
این نوع بازاریابی، شبیه به بازاریابی دهانبهدهان است. برای بهکارگیری بازاریابی بشارتی، شرکت میبایست میزان مشتریان حامی برند خود را افزایش دهد؛ این مشتریان ویژگیهای محصول یا خدمات را ترویج میدهند و سود شرکت را افزایش خواهند داد.
بازاریابی شبهرایگان
در شیوه بازاریابی شبه رایگان، شما محصولات را با قیمتی ناچیز و یا رایگان در اختیار مشتریان میگذارید و در نهایت هدف شما فروش تجهیزات جانبی و یا دادن خدمات اضافهتر به همان مشتری است. در این شیوه باید به استمرار فروش خود تمرکز کنید تا بیشترین بازدهی را داشته باشید.
قسمت پیشین: