نوشته های مرتبط: بازار داغ دیجیتال مارکتینگ را در دست بگیریم

واقعیت‌هایی درباره دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۶:۰۸/ ۱۸ دقیقه

چند سالی است که تب دیجیتال مارکتینگ، تدریس آن و دوره فروشی در ایران بالا گرفته است. حالا دیگر هر کسی با خواندن چند مقاله خارجی یا داخلی، ادعای استادی این حوزه را دارد. کلید به دستانی که به شما وعدۀ پول‌دار شدن سریع می‌دهند! کافی است درلینکداین، اینستاگرام و یا هر جای دیگری عبارت دوره آموزش بازاریابی دیجیتال (یا دیجیتال مارکتینگ) را جستجو کنید، آن وقت است که صدها گزینه برای انتخاب پیش روی شما قرار می‌گیرد. در میان این نتایج اگر سوابق این اساتید را جستجوکنید، متوجه می‌شوید تعداد زیادی از آنها در واقع، استادنما هستند! زیرا تا جایی که ما می‌دانیم، استادی از دو راه به دست می‌آید: 1- از راه تحصیل 2- از راه تجربه، و بهتر اینکه هر دو گزینه با هم باشند.

انتخاب رهبر از درون تیم یا استخدام آن؟

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۲:۴۵/ ۱۰ دقیقه

یکی از مزایای راه‌اندازی استارتاپ این است که برای هدایت آن به یک عمر تجربه نیاز نیست اما در عین حال اگر از مشاوره یک رهبر مجرب هم بی‌نصیب باشد، ممکن است با تصمیمی اشتباه به نقطه پایان برسد. با توجه به این مساله ترجیح می‌دهید تیم رهبری را از افراد درون استارتاپ انتخاب کنید یا از کسانی که در شکل گیری آن نقش نداشته‌اند کمک بگیرید؟

از حمایت‌های ظاهری تا سنگ‌اندازی‌های واقعی در کار استارتاپ‌ها

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۰:۳۴/ ۱۵ دقیقه

در سال‌هایی نه‌چندان دور، انجام کارهای ساده به آسانی حالا نبود. کسی فکرش را نمی‌کرد روزی، اهمیت ندارد در تهران باشی یا در دور‌افتاده‌ترین روستاها، اهمیتی ندارد برای خانه‌ات مبل و یخچال بخواهی یا برای تراکتورت چرخ یا گاو و گوسفند برای مزرعه‌ات؛ همه چیز با یک سرچ ساده اینترنتی برایت مهیاست.

روزگار غریب استارتاپ‌ها در سال ۹۸

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۱۳:۰۳/ ۲۶ دقیقه

سرمایه‌گذاری، ادغام، تعطیلی، پلمب، فیلترینگ، تملک، کرونا، تعدیل، جریمه و همه آنچه بر سر استارتاپ‌ها آمد

نیاز کسب‌وکارهای آنلاین در حوزه بازاریابی دیجیتال

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۰:۰۷/ ۷ دقیقه

غیرممکن است کسب و کاری در فضای آنلاین کار کند و به خدمات دیجیتال مارکتینگ نیازی نداشته باشد. اما انبوه ابزارها و خدمات مختلف، آژانس‌های تبلیغاتی و افراد فعال در این حوزه، باعث شده تا کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها گاهی دچار سردرگمی شوند. در واقع باید ببینیم کسب‌وکارهای آنلاین در حوزه بازاریابی دیجیتال چه نیازهایی دارند.

پیش‌نیاز رشد در چهارمین انقلاب صنعتی

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۲:۴۴/ ۱۲ دقیقه

امروزه، افراد فقط با تخصص در یک رشته نمی‌توانند در دنیای کسب‌وکار موفق شوند و به مجموعه‌ای از مهارت‌های اصلی و فرعی نیاز دارند.

DM Talk رویدادی برای آگاهی

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۲:۲۴/ ۷ دقیقه

DM Talk رویدادی تخصصی در حوزه بازاریابی دیجیتال است که می‌توان آن را بزرگترین گردهمایی کامیونیتی دیجیتال مارکتینگ ایران نیز نامید.