با ارزش‌ترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۷
این آمار را از دست ندهید ۸.۳

با ارزش‌ترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۷

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۰۹:۰۰ | ۵ دقیقه

فهرستی از با ارزش‌ترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۷ که طی یک گزارش توسط موسسه اینتربرند منتشر شده است.

نوپانا: موسسه بین‌المللی (Interbrand) فهرست باارزش ترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است که بر اساس آن کمپانی‌های اپل، گوگل و مایکروسافت همچنان در صدر قرار گرفته‌اند.

موسسه اینتربرند در جدیدترین گزارش خود ۱۰۰ برند باارزش دنیا در سال ۲۰۱۷ میلادی را معرفی کرده است. طبق این گزارش، برند اپل مانند پنج سال اخیر در صدر فهرست قرار گرفته و امسال با رشد ۳درصدی نسبت به قبل با ارزش ۱۸۴ میلیارد و ۱۵۴ میلیون دلار به عنوان باارزش ترین برند جهان شناخته شده است.

(همچنین بخوانید: ۱۰ برند مشهور که نام آنها به فعل تبدیل شده است)

ارزش برند گوگل با رشد ۶درصدی به بیش از ۱۴۱ میلیارد و ۷۰۳ میلیون دلار رسیده و مایکروسافت نیز با رشد ۱۰درصدی، اکنون حدود ۸۰ میلیارد دلار ارزش دارد. شرکت‌های دنیای تکنولوژی در رتبه‌های بالایی فهرست باارزش ترین برندهای جهان قرار گرفته است. علاوه بر اپل، گوگل و مایکروسافت، نام برندهای دیگری چون آمازون، سامسونگ، فیس بوک و آی بی ام نیز در میان ۱۰ نام تجاری برتر جهان دیده شده است.

در این میان برند کوکاکولا به لطف بازاریابی موفق خود و البته با وجود کاهش ۵درصدی ارزش توانسته در رده چهارم برندهای معتبر دنیا قرار گیرد. شرکت‌های خودروسازی تویوتا و مرسدس بنز نیز از دیگر برندهایی هستند که در جمع باارزش ترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۷ دیده شده‌اند.

فهرست ۲۰ برند باارزش دنیا در سال ۲۰۱۷

 

رتبه برند تغییر ارزش ارزش
۱ اپل افزایش ۳درصدی ۱۸۴ میلیارد و ۱۵۴ میلیون دلار
۲ گوگل افزایش ۶درصدی ۱۴۱ میلیارد و ۷۰۳ میلیون دلار
۳ مایکروسافت افزایش ۱۰درصدی ۷۹ میلیارد و ۹۹۹ میلیون دلار
۴ کوکاکولا کاهش ۵درصدی ۶۹ میلیارد و ۷۳۳ میلیون دلار
۵ آمازون افزایش ۲۹درصدی ۶۴ میلیارد و ۷۹۶ میلیون دلار
۶ سامسونگ افزایش ۹درصدی ۵۶ میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار
۷ تویوتا کاهش ۶درصدی ۵۰ میلیارد و۲۹۱ میلیون دلار
۸ فیس بوک افزایش ۴۸درصدی ۴۸ میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار
۹ مرسدس بنز افزایش ۱۰درصدی ۴۷ میلیارد و ۸۲۹ میلیون دلار
۱۰ آی بی ام کاهش ۱۱درصدی ۴۶ میلیارد و ۸۲۹ میلیون دلار
۱۱ GE افزایش ۳درصدی ۴۴ میلیارد و ۲۰۸ میلیون دلار
۱۲ مک دونالد افزایش ۵درصدی ۴۱ میلیارد و ۵۳۳ میلیون دلار
۱۳ بی ام و ۰ ۴۱ میلیارد و ۵۲۱ میلیون دلار
۱۴ دیزنی افزایش ۵درصدی ۴۰ میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار
۱۵ اینتل افزایش ۷درصدی ۳۹ میلیارد و ۴۵۹ میلیون دلار
۱۶ سیسکو افزایش ۳درصدی ۳۱ میلیارد و ۹۳۰ میلیون دلار
۱۷ اوراکل افزایش ۳درصدی ۲۷ میلیارد و ۴۶۶ میلیون دلار
۱۸ نایک افزایش ۸درصدی ۲۷ میلیارد و ۲۱ میلیون دلار
۱۹ لویی ویتون کاهش ۴درصدی ۲۲ میلیارد و ۹۱۹ میلیون دلار
۲۰ هوندا افزایش ۳درصدی ۲۲ میلیارد و ۶۹۶ میلیون دلار

 

جدول کامل با‌ارزش‌ترین برندهای جهان

 

(همچنین بخوانید: نگاهی به ارزیابی برند و تاثیرات آن

منبع

برچسب‌ها: با ارزش‌ترین برندهای دنیااینتربرندInterbrand
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.