آیا شما هم به دنبال فالوئر در رسانه‌های اجتماعی هستید؟
دغدغه کسب‌و‌کارها در فضای مجازی ۶

آیا شما هم به دنبال فالوئر در رسانه‌های اجتماعی هستید؟

توسط راضیه مومنی | ۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۰۹:۰۰ | ۱۴ دقیقه

در این مطلب به ۱۰ روش اثبات شده برای جذب فالوئر در رسانه‌های اجتماعی می‌پردازیم.

نوپانابازاریاب‌ها همیشه جایی می‌روند که مردم در آنجا حضور داشته باشند. سال گذشته برای اولین بار، آن‌ها در تبلیغات دیجیتال بیش از تبلیغات تلویزیونی سرمایه‌گذاری کردند. امروزه مردم در رسانه‌های اجتماعی حضور پررنگ‌تری دارند. طبق آمارها هر ماه تقریبا ۲.۵ میلیارد نفر، حداقل از یک پلت‌فرم رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. شرکت‌هایی مانند فیسبوک قصد دارند با گسترش فعالیت‌های خود، تمامی جهان را در یک شبکه اجتماعی قرار دهند.

به گزارش نوپانا، برای کارآفرینان و راهبران کسب‌وکار و هر کسی که علاقه‌مند به شیوه‌های نوین کسب درآمد است، مهاجرت از بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتال، فرصت مهمی محسوب می‌شود.

در سال گذشته حدود ۲۷ میلیارد دلار صرف هزینه تبلیغات در فیسبوک شد. این آمار نشان می‌دهد که چگونه یک کسب‌و‌کار مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی می‌تواند سودآور باشد.

۱. ترویج تجارت الکترونیک با تبلیغات مشابه

تبلیغات مشابه، در واقع یک نوع وسیله تبلیغاتی است که توسط فیسبوک ارائه می‌شود و از دانش ماشینی برای شناسایی مخاطبان مورد نظر خود استفاده می‌کند. آن‌ها، بازاریاب‌ها را قادر می‌سازند تا به طور موثر با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و انجام این کار به احتمال زیاد منجر به برقراری ارتباط مشتریان با محصول می‌شود.

استفاده از آگهی‌های مشابه، به یک راه موثر برای کارآفرینان تجارت الکترونیک تبدیل شده است. اینگونه کارآفرینان می‌توانند به‌سرعت و بدون نیاز به توسعه بازاریابی از طریق افراد مختلف و یا استراتژی‌های پیچیده، با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

همچنین فیسبوک می‌تواند به سرعت صاحبان فروشگاه‌های تجارت الکترونیک را با مشتریان ایده‌آل مطابقت دهد و هزینه‌های نسبتا کمی به‌ازای هر کلیک دریافت کند و با این کار برای فروش بیشتر به کارآفرینان کمک کند.

در عصر تجارت الکترونیک به‌سادگی و با تکیه بر محصولات جذاب و تبلیغات مشابه می‌توان نظر میلیون‌ها نفر را جلب و تعداد مشتریان را بیش از پیش کرد.

۲. شروع مشاوره تاثیرگذار بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی

معمولا برندها به سختی می‌توانند با مخاطبان خود صحبت کنند؛ پس برای داشتن یک بلوک تبلیغاتی قدرتمند بهتر است محتوای تولید شده از سوی اسپانسرها و تبلیغات از مدت‌ها قبل پیش‌بینی شده باشند. این مشاوره تاثیرگذار به بازاریابان فرصت می‌دهد تا با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته بتوانند گفت‌وگوهای معنا‌داری را درست زمانی که میزان پذیرش بسیار بالا است، آغاز کنند.

اما مشکل اینجاست که بیشتر برندها نمی‌دانند چگونه مشاورانی را برای تحقق هدف خود شناسایی کنند و یا هنگامی که با یک مشاور کار می کنند، تا چه اندازه می‌توانند موفق باشند.
با استفاده از مشاوره بازاریابی تاثیرگذار، می‌توانید به کانال‌های بازاریابی موثری دسترسی داشته باشید که هرگز تا کنون تقاضا نشده‌اند.

۳. استوری‌های اینستاگرام و تبدیل شدن به یک مشاور محتوا

اینستاگرام یکی از بزرگترین شبکه‌های رسانه‌ای اجتماعی در جهان است و پلت‌فرم استوری، کمک شایانی به ارتقاء این شبکه اجتماعی می‌کند. تا کنون استوری‌ها بسیار موفق عمل کرده‌اند چرا که این پلت‌فرم کاربران را از گفت‌وگوهای بی‌مورد و وقت‌گیر بی‌نیاز کرده است.

بسیاری از برندها عقیده دارند که استوری اینستاگرام وسیله‌ای عالی برای برقراری ارتباط با مخاطب هدف است. با این حال، ایجاد محتوای جذاب به طور منظم، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. شما می‌توانید با تسلط بر این پلت‌فرم محتوای جذابی که مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد را برای برندهای مختلف تولید و ارائه کنید.

برای افزودن به ارزش خدمات خود می‌توانید از ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام کمک بگیرید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید مخاطبان شما به چه محتواهایی علاقه‌مند هستند و آن‌ها را دنبال می‌کنند. همچنین می‌توانید میزان اثرگذاری محتواهای نمایشی (استوری‌ها) را ارزیابی کنید.

۴. با ابزارهای تبلیغاتی جدید لینکدین (LinkedIn) از دیگران سبقت بگیرید

لینکدین برای رقابت با دیگر شبکه‌های اجتماعی، تعدادی ابزار تبلیغاتی جدید و قدرتمند منتشر کرده است که برای بازاریاب‌ها بسیار ارزشمند خواهد بود.

دور از انتظار نیست که بسیاری از سازمان‌ها گزینه‌های تبلیغاتی جدید این شبکه اجتماعی را مورد استفاده قرار می‌دهند و مدیریت خواهند کرد؛ با این حال، سازمانی که قادر است برای اولین بار از این ابزارهای جدید استفاده و آن‌ها را مدیریت کند، از مزیت‌های بیشتری در خصوص شناسایی نیاز مخاطب در مقایسه با سایر رقبا بهره‌مند می‌شود.

از تغییرات انجام‌شده در مجموعه ابزارهای لینکدین می‌توان به توانایی نمایش تبلیغاتِ پیش‌رونده، جمع‌آوری اطلاعات و اخبار منسجم از طریق فیدهای خبری اشاره کرد.

۵. ترویج محتوای ارزشمند از طریق ویدئوهای یوتیوب

بر اساس آمارهای منتشر شده، حدود ۱ میلیارد نفر در ماه از یوتیوب استفاده می‌کنند و از آنجایی که این شبکه ‌اجتماعی بخشی از گوگل محسوب می‌شود، مجموعه‌ای از امکانات پیشرفته تبلیغاتی را ارائه می‌دهد.

کارآفرینان یک کسب‌وکار، برای کسب موفقیت و افزایش تعداد مشتریان باید با تولید ویدئوهای جذاب در یوتیوب به تبلیغ محصولات خود در سایت‌های میزبان بپردازند.

۶. ایجاد کمپین‌های مختلف با استفاده از گروه‌های فیسبوک

اگرچه بسیاری از امورات زندگی ما به‌صورت دیجیتالی انجام می‌شود؛ اما مردم هنوز هم به کمپین‌ها علاقه‌مند هستند. برندهای چند میلیون دلاری مانند گوراک (GORUCK)، گروه‌های فیس‌بوکی پرطرفداری را ایجاد کرده‌اند که با ثبات قدم به فروش کمک می‌کنند.

یک کسب‌و‌کار ابتدا از یک ایده منسجم نشات می‌گیرد و شروع به کار می‌کند. برای (GORUCK)، این ایده مرتبط با تمایل به پیشرفت و همبستگی است؛ در نتیجه، (GORUCK) به‌خوبی در میان علاقه‌مندان به فضای باز و جویندگان ماجراجویی شناخته شده است. موفقیت این شرکت هنگامی که علاقه‌مندان به آن در فیسبوک با هم درگیر شدند، خاتمه یافت!

۷. رشد ویروسی با ساخت و یکپارچه‌سازی رسانه‌های اجتماعی بزرگ

ایر بی.ان.بی (Airbnb) و اوبر (Uber)، سازمان‌های چند میلیون دلاری هستند که ماهیت ویروسی رسانه‌های اجتماعی را به‌سرعت گسترش می‌دهند. در حالی‌که هر سازمان از این ماهیت به طور متفاوتی استفاده می‌کرد، آن‌ها توانستند از یک نوع ادغام رسانه‌های اجتماعی برای افزایش سرعت پذیرش محصولات خود استفاده کنند. در روزهای اولیه ایر بی.ان.بی، این پلت‌فرم با استفاده از یک لیست منسجم به کاربران کمک می‌کرد تا بتوانند سریعا آپارتمان‌های موجود را پیدا کنند. «اوبر» نیز برنامه خود را به رسانه‌های اجتماعی متصل کرد تا کاربران بتوانند رمزهای تخفیف تبلیغاتی را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

حال اگر سازمان شما می‌تواند راهی برای ادغام تفکر و اندیشه خود با رسانه‌های اجتماعی پیدا کند، ماهیت «رشد ویروسی» می‌تواند برای به‌دست آوردن میلیون‌ها دلار درآمد، به شما کمک کند.

۸. به‌کارگیری شبکه‌های اجتماعی که رقبا از آن‌ها به خوبی استفاده نمی‌کنند

باید فرض کنید که رقبای شما از همه سیستم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند و در مقابل تعداد قابل توجهی از مشتریان از آن پلت‌فرم استفاده می‌کنند. حال اگر بتوانید یک استراتژی خوب و موثر طراحی کنید، قادر خواهید بود بدون هیچ زحمتی و با کمک شبکه‌های اجتماعی که از دید رقیبان جا مانده‌اند، توجه مشتریان بیشتری را به محصولات خود جلب کنید.

۹. اولین نفری باشید که نحوه استفاده از واقعیت مجازی در رسانه‌های اجتماعی را می‌آموزد

واقعیت افزوده و مجازی برای تاثیر بر جنبه‌های مختلف زندگی در نظر گرفته شده است. اپل در واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری می‌کند؛ اما فیسبوک و گوگل در واقعیت مجازی. کسانی که چگونگی استفاده از این فناوری‌های جدید برای ارتباط با مشتریان را می‌دانند، می‌توانند قراردادهای مشاوره‌ای و مهمی را با برندهای مطرح به دست آورند.

۱۰. دسترسی به مخاطبان نسل جدید در شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید به سادگی با رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار می‌کنند. یک مطالعه نشان داده است که دانش‌آموزان و دانشجویان در حدود ۱۱ بار در طول روز، شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و اسنپ‌چت را بررسی می‌کنند؛ بنابراین برندهای بسیاری در تلاش برای ایجاد ارتباط معنادار با این نسل جدید از مصرف‌کنندگان هستند.

 کارآفرینی رسانه‌های اجتماعی، توانایی زیادی در ایجاد مخاطبان میلیونی دارد. حال اگر می‌خواهید در میان آن‌ها باشید، ابتدا باید بر یک جنبه از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی که با اهداف برندهای برجسته شناخته می‌شود، مسلط شوید.

(همچنین بخوانید: چگونه یک بازاریاب اجتماعی حرفه‌ای باشیم؟

منبع

برچسب‌ها: بازاریابی دیجیتالرسانه‌های اجتماعیفضای مجازیشبکه اجتماعیشبکه‌های اجتماعیsocial mediaفالووربازاریابی اجتماعیsocial marketingفالوئر
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره راضیه مومنی

راضیه مومنی

راضیه مومنی دانش‌آموخته مهندسی کامپیوتر است. او از سال ۱۳۹۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، فضای مجازی، بهداشت و درمان و سواد رسانه‌ای آغاز کرده است. او همچنين سابقه سردبیری و دبیری سرویس در چندين رسانه را دارد.