نوشته های مرتبط: بازدید معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور از مرکز پردازش دیجیکالا
۶ ماه اول سال ۹۸ در دیجیکالا چه گذشت؟
دیجیکالا بزرگترین خرده فروشی آنلاین ایران، در طی مراسمی برای اولین بار گزارش گزیدهای از آمار و دادههای گروه دیجیکالا در رابطه با رفتار خرید کاربر و مصرفکننده ایرانی در فضای مجازی منتشر کرد.
گزینههای پیش روی اقتصاد اینترنتی
یکی از طولانیترین زمانهای اخلال در اینترنت برای ایران ثبت شد. تجربه اخیر موجب شده دوباره حوزه اینترنت در ایران در معرض یک دوراهی قرار بگیرد. برخی از احیای اینترنت ملی سخن میگویند؛ اما برخی معتقدند اینترنت ملی به معنی چشمپوشی از ارتباط جهانی نیست.
فرار سرمایهها از اکوسیستم استارتآپی
اگر از هر خسارتی که قطعی اینترنت به کسبوکارهای اینترنتی زده است بتوانیم چشم بپوشیم، خسارت فراری دادن سرمایههای داخلی و خارجی جدید که طی سالهای آینده میتوانست جذب فضای کارآفرینی و استارتآپی ما شود قابل جبران نیست.
بازار خرده فروشی آنلاین را متحول کنیم
آکادمی فروش وبسایتی علمی در زمینه استارتآپهاست. این وبسایت در بخش گفتوگو با کسبوکارهای ایرانی این هفته خود به سراغ اُکالا رفته است که در ادامه میخوانیم.
انجمن صنفی کسبوکارهای اینترنتی از مشکلات حاصل از قطعی اینترنت گزارش ارائه میکند
انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در پی قطع سراسری اینترنت با انتشار بیانیه ای از اعضا خود خواست مشکلات و خساراتی را که به دلیل قطع اینترنت بر آن ها وارد شده است، به طور مکتوب گزارش دهند.
افزایش ریسک سرمایهگذاری در استارتاپها
گزارش زندهی «NetBlocks» از وضعیت اینترنت در ایران نشان میدهد که بعد از گذشت ۱۶۳ ساعت از قطعی اینترنت بینالملل (از شنبه گذشته، ۲۵ آبان)، بالاخره کاربران ایرانی در حال آنلاین شدن هستند و تا لحظه انتشار این گزارش، حدود ۷۰ درصد شبکه به اینترنت بینالملل متصل شده است.