نوپانا: دیجیفای مجموعهای است که با هدف ارائه خدمات باشگاه مشتریان برای صاحبان مشاغل مختلف راهاندازی شد. این شرکت هماکنون ابزارهای متنوعی را برای توسعه هرکسب و کار فروشگاهی یا مجازی، با بهرهگیری از جدیدترین روشهای رایج دنیا، ارائه می کند.
محمد فرخنژاد، بنیانگذار و مدیرعامل دیجیفای در این نشست، پس از اشاره به تاریخچه فعالیتهای این شرکت گفت: «ایده این کار در انتهای سال 1394 با این سوال شکل گرفت که چرا فروشگاههای سطح شهر از سیستمهای وفادارسازی مشتریان و مزایای آن استفاده نمیکنند. با همین ایده در سال 95 تیم دیجی فای شکل گرفت و تصمیم بر این شد که یک برنامه وفادارسازی مشتری برای کسبوکارهای سنتی ایجاد شود».
در ادامه وی افزود: «در قدم اول، محصولی با نام بونسکارت ایجاد شد و در سال 97 موفق به جذب سرمایه شدیم و در سال 98 موفق شدیم که شرکت را با درآمدهای خودش اداره کنیم».
فرخنژاد گفت: «به واسطه بازخوردهایی که از پذیرندگان دریافت میکردیم، متوجه دو سوال در راستای نیاز اساسی آنها شدیم که عبارت بود از اتصال به سیستم های مختلف مانند حسابداری و فروش به صورت یکپارچه و همچنین امکان راهاندازی فروش آنلاین. برای پاسخ به این نیازها محصول بونس 360 را توسعه دادیم که شامل صندوق، فروشگاه آنلاین و باشگاه مشتریان می شد».
مدیرعامل دیجیفای ادامه داد: «در سال 98 این محصول را با چند کسبوکار تست هم کردیم؛ اما آغاز همهگیری کرونا موجب رکود کسب و کارهای سطح شهر و در نتیجه افت درآمدهای ما شد. در عین حال کرونا موجب رشد فرهنگ خرید اینترنتی و حرکت پرشتاب کسب و کارها به سوی فروش آنلاین شد و ثابت کرد که جهتگیری ما درست بوده است ».
فرخ نژاد اضافه کرد: «دیجیکالا که اکوسیستم کاملی از خدمات قابل ارایه به فروشگاه ها را داشت، در آن زمان به دنبال راهکاری برای ورود به حوزه تجارت اجتماعی و حمایت از راهاندازی کسب و کارهای مستقل بود و به این ترتیب، روی شرکت ما سرمایهگذاری انجام داد و در انتهای سال 1400 با ری برندینگ انجام شده، به عنوان عضوی از خانواده دیجیکالا، با نام جدید دیجی فای فعالیت خود را ادامه دادیم».
وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 4هزار پذیرنده در دیجی فای ثبتنام کردهاند، افزود: «محصول اصلی خود را که یک فروشگاهساز به همراه ماژولهای ارسال، پرداخت و ابزارهای جانبی کسبوکار است، توسعه دادهایم و پس از دریافت و تحلیل بازخوردهای اولیه، از امروز وارد مرحله مارکتینگ و تبلیغات میشویم».
فرخنژاد در تشریح چشمانداز دیجیفای گفت: «هدف ما این نیست که تمامی راهکارهای موجود برای پاسخگویی به نیازهای کسبوکارها را درون دیجیفای توسعه بدهیم. بلکه قصد داریم بستری آماده کنیم که تمامی سرویس دهندگان بتوانند در این بستر و از دورن پنل دیجی فای به پذیرندگان خدمت ارایه کنند».
در ادامه این نشست مهیار ابوترابی، بنیانگذار و مدیر مارکتینگ دیجیفای گفت: «این شرکت برای تمامی کسبوکارهای کوچک و متوسطی که محصول یا خدمتی برای عرضه دارند، از یک مزون در اینستاگرام گرفته تا یک عطاری در بازار یا نخلستانی در جنوب، امکان داشتن یک فروشگاه آنلاین شخصی را فراهم میکند».
وی با تاکید بر اینکه دیجیفای رقیب سایر پلتفرمهای خردهفروشی آنلاین نیست، افزود: «ما به این پلتفرمها به عنوان ابزار مکمل نگاه میکنیم. به این ترتیب، فروشندگان کالا می توانند علاوه بر سایت خودشان، در سایر پلتفرمها نیز حضور داشته باشند».
وی دیجیفای را راهکاری برای رفع دغدغه های اصلی فروشندگان و مشتریان، از جمله نیاز به درگاه پرداخت، تداخل فروش آنلاین و حضوری و همچنین موضوع اعتماد و طولانی بودن و شفاف نبودن پروسه خرید تا دریافت کالا عنوان کرد.
به گفته ابوترابی، چیزی که دیجیفای را از سایر فروشگاهسازها متمایز میکند، داشتن سیستم یکپارچه آن است.
وی توضیح داد: «ما تمامی ابزارهای لازم یک کسبوکار برای مدیریت و توسعه را در اختیارش قرار میدهیم و در تمام این مسیر، از راهاندازی فروشگاه و رفع مشکلات پرداخت تا جذب مشتری در کنار و همراه پذیرندگان خواهیم بود».
مدیر مارکتینگ این شرکت اضافه کرد: «سعی میکنیم از تجربه و دانش دیجیکالا به عنوان سرآمد حوزه تجارت الکترونیک در ایران، به نفع کسبوکارهای خرد و مستقل بهره ببریم. نه اینکه صرفا از برند دیجی کالا استفاده کنیم».
وی با اشاره به اینکه بازخوردهای دریافت شده، حاکی از نیاز کسبوکارها به آموزش است، افزود: «برای رفع این نیاز، آکادمی دیجیفای را راهاندازی کردهایم که به برگزاری وبینارها و دورههای آموزشی مختلف میپردازد».
در بخشی دیگر از این نشست حسین خلیلی، دیگر بنیانگذار و مدیر فنی دیجی فای ضمن اشاره به ویژگی های این محصول گفت: «هم اکنون محصولات و خدمات ما شامل فروشگاه ساز، پنل مدیریتی، ماژول های ارسال و پرداخت و باشگاه مشتریان است. در زمینه ارسال با دیجیاکسپرس و دو بازیگر بزرگ حوزه لجستیک برای ارسال به سراسر ایران همکاری داریم و در بخش پرداخت نیز علاوه بر همکاری با بانکها و PSPها، روشهایی مانند کارت به کارت را هم در اختیار پذیرندگان قرار دادهایم».
وی ادامه داد: «بخش مدیریت سفارشات محصول ما به فروشنده امکان می دهد که به سادگی وضعیت سفارش را بررسی کند و مشتری را نیز در جریان سفارش قرار بدهد. ماژولهای گزارشگیری ما به پذیرنده کمک می کند که روی وضعیت کسبوکارش اشراف داشته باشد و باشگاه مشتریان قدرتمند ما ارتباط پذیرنده و مشتریاناش را تقویت میکند».
از دیگر موارد مطرح شده در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران، هزینه استفاده از خدمات دیجی فای بود که ابوترابی توضیح داد: «در حال حاضر تمامی خدمات دیجی فای در یک بسته 6 ماهه با قیمت یک میلیون و 390 هزار تومان عرضه میشود. البته هر پذیرنده میتواند با ثبتنام به مدت یک ماه از تمامی خدمات به صورت رایگان استفاده کند. البته ما به زودی بستههای متنوعی از نظر زمانی آماده خواهیم کرد».