در داستان موفقیت، به دیدگاه فعالان استارتآپی ایرانی در زمینه موفقیت کسبوکارهای نوپا میپردازیم.
نوپانا*: برای موفق شدن در استارتآپ باید اهداف در یک جمله تعریف شوند و اعضای تیم تمام تلاششان را در راستای دستیابی به یک هدف قرار بدهند. جو استارتآپی کشور سردرگم است. استارتآپی موفق است که اهدافش را از ابتدا بنویسد و در همان مسیر قدم بردارد.
تمرکز مهمترین کاری است که باید روی یک استارتآپ داشت. معمولا در طول یک کار، ایدههای متنوع به ذهن افراد میآید. در یک تیم استارتآپی این ایدهها ممکن است باعث سردرگمی شوند. به یاد داشته باشید که در یک استارتآپ مثل یک پروژه روی هدف اصلیتان کار کنید. پس از یک سال زمان مناسبی برای بررسی بقیه ایدههاست.
(همچنین بخوانید: کار گروهی و تعهد به کار، کلید موفقیت یک استارتآپ)
*از زبان کامیار عزیزی، مدیرعامل استارتآپ آذرخش