بازاریابی موفق در اینستاگرام
روش‌های افزایش محبوبیت برند ۸

بازاریابی موفق در اینستاگرام

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۱۴:۰۰ | ۶ دقیقه

موفقیت در بازاریابی مجازی به نحوه استفاده شما از ابزارهای مجازی بستگی دارد.

نوپانا: اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که در سال‌های اخیر به کانون تبلیغات و تجارت برای انواع کسب‌وکارها بدل شده است. از اینستاگرام به عنوان یکی از پرنفوذترین شبکه‌های اجتماعی میان مردم یاد می‌شود که برندها می‌توانند با استفاده صحیح از این سامانه، جایگاه مردمی خود را ارتقا داده و بعد از افزایش محبوبیت برند خود، درآمد بسیاری کسب کنند.

در صورت استفاده هوشمندانه از اینستاگرام و با توجه به خصوصیت‌های منحصربه‌فردی که این شبکه اجتماعی در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید برند خود را نسبت به دیگر رقبا برجسته‌تر جلوه داده و تأثیری به یادماندنی روی ذهن کاربران و مشتریان خود بگذارید.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که با استفاده از اینستاگرام برای استارت‌آپ خود تبلیغ و بازاریابی می‌کنید، این چهار راهکار به شما کمک می‌کند تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید:

استفاده موثر از ابزار استوری (story)

این روزها استوری یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین ابزارهای اینستاگرام است. سعی کنید به جای ساخت ویدئوهای تبلیغاتی پرهزینه و زمان‌بر، محصولات خود را در استوری به نمایش بگذارید و حتی نشانی الکترونیکی معرفی محصولات را به صورت یک لینک در استوری قرار دهید. براساس آمارها افراد به دلیل دسترسی سریع‌تر، راحت‌تر و ساده‌تر، تمایل بیشتری برای باز کردن لینک‌ها از طریق استوری دارند و این برای جذب مخاطبان بسیار مفید و کم‌هزینه است. البته باید توجه داشت که تعداد این استوری‌ها نباید زیاد و خسته‌کننده باشد. سعی کنید هرروز تعداد محدودی از محصولات را از این طریق معرفی کنید.

استفاده از هشتگ

هشتگ‌ها ابزارهای توانمندی برای جذب مخاطبان جدید هستند. افراد از هشتگ برای جست‌وجوی یک عبارت خاص استفاده می‌کنند و اینستاگرام از این نظر مشابه با یک موتور جست‌وجوی قوی عمل می‌کند. اگر بتوانید کلیدواژه‌هایی استخراج کنید که هم به زمینه کاری شما مربوط باشند و هم کاربری زیاد دارند، یعنی کاربران از آنها بیشتر استفاده می‌کنند، می‌توانید مخاطبان زیادی از این روش جذب کنید.

اسامی خاص، مانند نام برند شما، در ابتدای کار به دلیل نام‌آشنا نبودن نمی‌توانند در جذب مخاطبان موفق باشند، به همین دلیل باید سعی کنید از اسامی پرکاربردتر که به زمینه کسب‌وکار شما نزدیک است، استفاده کنید. تعداد زیاد هشتگ‌ها در زیر پست شما هم می‌تواند نوعی دافعه ایجاد کند، زیرا به مخاطبان شما احساس آشفتگی و بی‌نظمی می‌دهد. از سوی دیگر هشتگ‌های بی‌ارتباط هم بسیار مضر هستند زیرا پس از مدت کوتاهی اطمینان و اعتماد کاربران را از دست می‌دهید. بهترین روش در شروع کار این است که از هشتگ‌ها و برچسب‌های مأنوس، مرتبط و جذاب و در عین‌حال محدود برای جذب مخاطبان استفاده کنید.

کاربرد دیگر هشتگ‌ها این است که می‌توانید با استفاده از آنها به صفحه شخصی خود نظم دهید. یعنی همه عکس‌های مرتبط را با یک هشتگ خاص دسته‌بندی کرده و به نوعی یک کتابخانه از محصولات خود ایجاد کنید.

(همچنین بخوانید: عوامل شکست استراتژی‌های بازاریابی)

طراحی یک امضای شخصی

می‌توانید با استفاده از نماد یا لوگوی برند شخصی خود، یک امضا طراحی کنید. با درج این امضا در عکس‌ها و پست‌های شما به نوعی هم حق مالکیت معنوی اثر شما حفظ شده و هم اصالت محصولات شما تأیید می‌شوند.

اگر این امضا خلاقانه و جذاب باشد می‌تواند در جذب مخاطبان هم کمک بسیاری کند. اگر لوگو و نماد خاصی ندارید می‌توانید از یک جمله کوتاه به عنوان شعار خود استفاده کنید. بسیاری از کمپانی‌های ورزشی معروف هم از چنین شعارهای کوتاهی برای تبلیغات استفاده می‌کنند. انتشار عکس‌ و پست در روزهای خاصی از هفته یا ماه هم می‌تواند به نوعی امضای شخصی برند شما باشد.

شفاف‌سازی اتفاقات پشت صحنه

سعی کنید از روند تهیه و توزیع محصولات و اتفاقات جذاب و هیجان‌انگیزی که در پشت صحنه تولیدات در جریان است، عکس و ویدئو تهیه کنید و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. این کار به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان خود نزدیک‌تر شوید و اعتماد آنها را جلب کنید.

آمارها نشان داده است میزان بازدید اینگونه ویدئوها بسیار بیشتر از ویدئوهای تبلیغاتی رسمی است. سعی کنید با شفاف‌سازی تمام آنچه در مسیر کسب‌وکار شما اتفاق می‌افتد، احساس صمیمیت با مخاطبان ایجاد کنید. در بازاریابی‌‌های مجازی اصل اساسی، احترام به سلیقه و ذائقه مشتریان و جلب اعتماد آنها است. برای موفقیت در این راه سعی کنید همواره در هر شرایطی این اصل را از یاد نبرید.

منبع

(همچنین بخوانید: واحد بازاریابی به دو مهارت جدید احتیاج دارد)

برچسب‌ها: اینستاگرامstartupMarketing Technologyبازاریابیبرندینگتبلیغات
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی