نگاهی بر بازاریابی هدفمند و لحن برند
شروعی برای برندسازی (قسمت صد و نهم) ۸

نگاهی بر بازاریابی هدفمند و لحن برند

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌ و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت صد و نهم:

بازاریابی هدفمند

به‌گزارش نوپانا، به بازاریابی برای گروهی خاص از مصرف‌کنندگان (بخش‌‌های بازار) که دارای ویژگی‌ها، رفتار‌ها و نیاز‌های مشابه هستند، بازاریابی هدفمند گفته می‌شود. زمانی که این بخش‌های بازار مشخص می‌شوند؛ شرکت نسبت به تدوین و توسعه راهبرد هدف‌گذاری اقدام می‌کند تا بتواند محصولش را طوری جایگاه‌سازی کند که حداکثر جذابیت را برای بازار هدفش داشته باشد.

راهبر افکار

به برند‌هایی مانند اپل گفته می‌شود که به واسطه ایده‌های نوآورانه و بکر، بر روند یک بازار تاثیر می‌گذارند؛ به صورتی که این برند رتبه اول در سهم بازار را نداشته باشد. راهبری افکار یکی از ترفند‌های موثر در برند‌سازی محصولات و خدمات توسط شرکت‌های نوآورانه است.

(همچنین بخوانید: نگاهی بر برندسازی شنیداری و سهم از کیف پول)

لحن برند

به روشی که یک برند از طریق ارتباطات کلامی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و یا شخصیتی که در گفتار برند وجود دارد، لحن برند گفته می‌شود. لحن برند همچون طراحی و برند‌سازی شنیداری، روشی دیگر برای متمایز‌ کردن برند است. لحن برند، باید نمایانگر ویژگی‌های منحصر‌ به فرد برند باشد و به آن در تعریف شخصیتش از طریق ارتباطات گفتاری و نوشتاری، کمک کند.

قسمت پیشین:

قسمت صد و هشتم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: لحن برندراهبر افکاربازاریابی هدفمندبرندسازیبرندینگبازار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.