از حفاظت از حقوق علائم برند تا نفوذ در بازار
شروعی برای برندسازی (قسمت هفتاد‌و‌ششم) ۸

از حفاظت از حقوق علائم برند تا نفوذ در بازار

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۱۲:۰۰ | ۲ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت هفتادوششم:

حفاظت از حقوق علائم برند

به اقدام قانونی که در راستای حفاظت از حسن شهرت یک علامت تجاری و یا برند انجام می‌شود، حفاظت از حقوق علائم تجاری یا برند می‌گویند. این اقدام، تنها در کشورهایی ضمانت اجرایی دارد که حقوق علائم تجاری ثبت‌شده را به رسمیت می‌شناسند.

(همچنین بخوانید: شاخص کلیدی عملکرد، چگونه بر کسب‌وکارتان تاثیر می‌گذارد؟)

نفوذ در بازار

به‌گزارش نوپانا، نفوذ در بازار به میزانی گفته می‌شود که یک شخص یا سازمان در یک بازار خاص، از برندی خرید‌ کرده باشد؛ همچنین نفوذ در بازار می‌تواند میزان شناخت خریداران از یک محصول یا خدمت را افزایش‌ دهد. نفوذ در بازار، راهبردی توسعه‌محور است که در این راهبرد، یک شرکت تمام توان خود را بر بازار هدفش متمرکز می‌کند. در پس این اقدام همان شرکت می‌تواند سهم بازار خود را افزایش‌ داده و یا مزیت‌های رقابتی خودش را بهبود دهد.

قسمت پیشین:

قسمت ‌‌هفتاد‌وپنجم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: نفوذ در بازاربرندسازیبرندینگکسب‌وکاررقابتحقوق علائم برندبازار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.