شش راه نوآوری از طریق پروفایل مشتری
استارت‌آپ؛ صفرکیلومتر (قسمت پانزده) ۸

شش راه نوآوری از طریق پروفایل مشتری

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

در استارت‌آپ صفرکیلومتر یاد می‌گیریم چطور یک استارت‌آپ را از صفر شروع کنیم.

نوپانا:‌ پروفایل مشتری را ترسیم کرده‌اید. حالا باید چه کنید؟ در اینجا شش راه برای حرکت بعدیتان در طراحی ارزش پیشنهادی ارائه می‌شود.

آیا می‌توانید...

به کارهای بیشتری بپردازید؟

به مجموعه کامل‌تری از کارها شامل کارهای مرتبط و فرعی بپردازید.
در مورد آیفون، شرکت اپل نه تنها تلفن همراه را بازآفرینی کرد، بلکه این امکان را فراهم کرد تا بتوانیم بر روی یک وسیله، به ذخیره و پخش آهنگ و جست‌وجو در اینترنت بپردازیم.

به کارهای مهم‌تری بپردازید؟

کمک به مشتریان برای انجام کاری متفاوت از آنچه بیشتر ارزش‌های پیشنهادی فعلی بر روی آن تمرکز کرده‌اند.
هیلتی سازنده ابزارآلات ماشینی متوجه شد که مدیران ساختمانی صرفا به سوراخ کردن با دریل نیاز ندارند، بلکه نیاز دارند که برای جلوگیری از جریمه شدن، برنامه زمانی را بدون تاخیر به اجرا درآورند. راهکار مدیریت ناوگان به هر دوی این موارد پرداخت.

فراسوی کارهای کارکردی بروید؟

فراسوی کارهای کارکردی بروید و با انجام دادن کارهای احساسی و اجتماعی مهم، ارزش جدید خلق کنید. مینی کوپر خودرویی خلق کرد که همان‌قدر که وسیله حمل‌ونقل بود، بیانیه هویت هم تلقی می‌شد.

به تعداد خیلی بیشتری از مشتریان برای انجام کارشان کمک کنید؟

به تعداد بیشتری از افراد برای انجام کاری که انجامش در شرایط عادی بسیار پیچیده و هزینه‌زاست کمک کنید. سابق بر این، استفاده از زیرساخت‌های با کیفیت ذخیره‌سازی و محاسباتی محدود به شرکت‌های بزرگی بود که بودجه فراوانی را صرف فناوری اطلاعات می‌کردند. آمازون دات کام این امکان را با آمازون وب سرویس برای همه شرکت‌ها با هر اندازه و هر میزان بودجه‌ای فراهم کرد.

در انجام کار، بهبودی تدریجی ایجاد کنید؟

در جهت بهتر انجام دادن کارها، با انجام یک سری بهبود‌های جزئی در ارزش پیشنهادی فعلی به مشتریان کمک کنید.
شرکت مهندسی و لوازم الکترونیکی بوش آلمان، گستره وسیعی از ویژگی‌های اره برقی را که برای مشتریان واقعا مهم بودند بهبود داد و از رقبای خود پیشی گرفت.

به مشتری کمک کنید تا کار را به طور بنیادی انجام دهد؟

این مورد مرتبط با خلق بازار جدید است و هنگامی رخ می‌دهد که یک ارزش پیشنهادی جدید به‌طور چشمگیری بهتر از روش‌های قدیمی در انجام کار به مشتری کمک می‌کند.
اولین نرم‌افزار صفحه گسترده با نام ویزی کالک نه تنها بازاری جدید برای چنین ابزارهایی معرفی کرد بلکه گزینه‌های کاملا جدیدی پیش روی صنایعی گذاشت که می‌توانستند از قدرت محاسبات آسان و تصویری بهره‌برداری کنند. 

قسمت پیشین:

قسمت چهاردهم

برچسب‌ها: بوم مدل کسب‌وکارپروفایل مشتریاستارت‌آپ؛ صفرکیلومترنوآوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.