بررسی پنج شرکت بزرگ دنیا که ارزش‌آفرینی می‌کنند
استارت‌آپ؛ صفرکیلومتر (قسمت چهاردهم) ۸

بررسی پنج شرکت بزرگ دنیا که ارزش‌آفرینی می‌کنند

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۷/۰۲ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

در استارت‌آپ صفرکیلومتر یاد می‌گیریم چطور یک استارت‌آپ را از صفر شروع کنیم.

نوپانا:‌ در این بخش شما را با راه‌هایی که شرکت‌های بزرگ برای خلق و فروش ارزش‌ پیشنهادی خود طی کرده‌اند آشنا می‌کنیم، هر یک از این شرکت‌‌ها روزی شرکتی کوچک بودند مانند هیلتی که در آغاز کار خود هیچ سرمایه‌ای نداشت.

سواچ، مدآفرین

سواچ فناوری را به مد روز تبدیل می‌کند. این شرکت با ساختن ساعت‌‌های پلاستیکی توانسه است دنیا را تسخیر کند، ساعتی که به واسطه تعداد قطعات کمتر و فناوری تولید نوآورانه، ارزان‌تر ساخته می‌شود به مد روز جهان تبدیل شده است.

نسپرسو، طعمه و شکار

به گزارش نوپانا، این شرکت ارزش‌ پیشنهادی مرکب از محصول پایه و محصولاتی مصرفی که بتوانند درآمد مکرر ایجاد کند به مشتریان ارايه می‌کند.

شرکت نسپرسو، فروش‌های اسپرسو را از طریق فروش یک محفظه مصرفی برای دستگاه اسپرسو، از کسب‌وکاری مبادله‌ای به کسب‌وکاری با درآمد مکرر تبدیل کرده است.

هیلتی، خدمت‌گذاری

هیلتی سیاست‌های بازار فروش ابزارآلات صنعتی را به کلی به چالش کشیده است. این شرکت استراتژی خود را از فروش ارزش‌ پیشنهادی به فروش ارزش‌ پیشنهادی مبتنی بر خدمات تغییر داده است.

هیلتی از شرکت فروش ابزارآلات ماشینی به شرکت‌های ساختمانی، به شرکتی تبدیل شده است که خدمات مدیریت ناوگان اجاره‌ای را به مدیران شرکت‌های ساخت ارايه می‌دهد.

(همچنین بخوانید : دیجیتال مارکتینگ به کمک اینستاگرام )

ایر بی‌ان‌بی، پلتفرم

این استارت‌آپ الگوی مشخصی را برای ارتباط میان افراد مختلف تشکیل داده است.

پلتفرم ایر بی‌ان‌بی با مرتبط کردن مسافران با افرادی که تمایل داشتند خانه‌های خود را برای مدت کوتاهی اجاره دهند، خانه‌های شخصی را در سراسر جهان در اختیار همه مسافران قرار می‌دهد.

ساوث‌وست دات کام، کم هزینه

کاهش دادن هسته ارزش‌ پیشنهادی اصلی به ویژگی‌های پایه از رویکرد‌های این شرکت‌ بود. این شرکت روی مشتریان بالقوه و یا ناراضی هدف‌گذاری کرد. افرادی که با قیمت بالای خرید ارزش‌ پیشنهادی کنار نمی‌آمدند.

ساوث‌وست به واسطه محدود کردن ارزش‌ پیشنهادی خود به ویژگی‌های پایه و آن چیزی که نیاز اصلی مشتریانش بود (سفر‌) و ارائه قیمت‌های پایین، به بزرگترین خط‌ هوایی کم‌هزینه تبدیل شد. آنها با این کار امکان سفر‌های هوایی را برای بخش جدیدی از بازار فراهم کردند.

قسمت پیشین:

قسمت سیزدهم

برچسب‌ها: بوم مدل کسب‌وکاراستارت‌آپ؛ صفرکیلومترخلق و فروش ارزش‌ پیشنهادیارزش‌آفرینی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.