در رقابت با زمان، برنده باشید
ساعت‌ها را بیدار کنید؛ ۸

در رقابت با زمان، برنده باشید

توسط سبا فرجادفر | ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۰۹:۰۰ | ۶ دقیقه

مدیریت زمان، مهارتی کلیدی برای کارآفرینان است که بدون آن، حجم زیاد کار آنها را با مشکلات بزرگی روبه‌رو می‌کند.

نوپانا: توانایی مدیریت زمان بخش مهمی از کارآفرینی است. همه ما روزانه ۲۴ ساعت زمان داریم، اما چگونگی استفاده از این زمان، تفاوت اصلی یک کسب‌وکار موفق با کسب‌وکاری شکست خورده است.

به گزارش نوپانا، در این میان افراد باانگیزه، تمام تلاش خود را برای استفاده حداکثری از برنامه زمانی خود می‌کنند، اما بسیاری به دلیل فقدان به‌کارگیری یک استراتژی موثر، در نیمه راه می‌مانند. این‌گونه صاحبان مشاغل برای افزایش بهره‌وری کوشیده‌اند، اما تلاش‌هایشان بی‌ثمر بوده است. بنابراین انجام امور در ساعاتی که در اختیار داریم، به مراتب کارآمدتر از سرگردانی و تلاش برای خریدن وقت است.‌

حال اگر در کنار شغل خود پدر یا مادر هستید، به کارگیری این استراتژی ضرورت بیشتری می‌یابد چرا که باید میان کار و فرزندانتان تعادل ایجاد کنید. به هر حال هیچ‌کس دوست ندارد خانواده‌اش را به خاطر کار از دست دهد.

ساعات روزانه خود را ذخیره کنید

اگر از تاکتیک درستی استفاده کنید، برنامه روزانه شما به صورت یک کاتالیزور بزرگ عمل خواهد کرد. این مسئله به شما کمک می‌کند تا وظایف خود را مطابق با اهداف مورد نظرتان انجام دهید. آگاهی از میزان فوریت کار نیز بسیار مهم است و به استفاده حداکثری از زمان کمک خواهد کرد.

لیست دقیق کارهای خود را مرتب کنید و زمان را ردیابی کنید. قبل از هر چیز باید ایده روشنی از چگونگی اجرای فرایند و اهداف خود داشته باشید. اگر برای ساعات روزانه خود برنامه‌ریزی داشته باشید، این امکان برای شما وجود دارد که ساعاتی را برای خود ذخیره کنید.

اگر از ابتدا برنامه‌ریزی معینی داشته باشید، نیاز به تغیرات دقیقه‌‌نودی ندارید. در حقیقت اتخاذ تصمیمات هوشمندانه، از سردرگمی در مراحل بعدی پیشگیری می‌کند و سبب صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

در مسیر کسب‌وکار، با مواردی رو‌به‌رو می‌شوید که تامین نیازهای مشتریان، مهارت‌های خاصی را می‌طلبد. به عنوان مثال بسیاری از کارآفرینان با این شعار فعالیت می‌کنند: «بهترین خدمات در کمترین زمان»؛ ممکن است این شعار در همه مواردی صدق نکند، اما به نوعی سبب پیشرفت کسب‌وکار خواهد شد.

(همچنین بخوانید: برنامه‌ریزی کسب‌وکار؛ راهنمای قدم به قدم)

در اینجا شاید نیاز به استخدام و جذب یک یا دو نیروی کمکی برای تکمیل کارها داشته باشید تا همه‌چیز به نحو احسن تحت کنترل قرار گیرد. در این صورت شما به عنوان مدیر یک شرکت فرصت کافی خواهید داشت تا روی توسعه کسب‌وکار خود تمرکز کنید.

استخدام افراد متخصص و مستقل یکی از پربازده‌ترین ایده‌ها برای انجام کارهایی است که فرصت کافی برای انجامشان ندارید. این امر علاوه بر تکمیل مهارت‌ها، فرصت بیشتری برای تمرکز بر جنبه‌های اصلی کسب‌و‌کار در اختیارتان می‌گذارد.

هنگامی که مسئولیت‌های خود را الویت‌بندی می‌کنید می‌توانید عاقلانه فکر کرده و تصمیم بگیرید چه وظایفی را خود عهده‌دار شوید و چه مسئولیت‌هایی را واگذار کنید.‌

کارها را مدیریت کنید

مراقب حواس‌پرتی‌های ناخواسته مغزتان باشید. به عنوان یک کارآفرین تازه‌کار، در مذاکرات و معاملاتی که با دیگر صاحبان مشاغل دارید، چیزهای جدیدی خواهید آموخت.

یاد می‌گیرید چگونه از اتلاف وقت برای امور کم اهمیت بکاهید و بر فعالیت‌های اصلی تمرکز و برای عملکرد خود استراتژی تدوین کنید.

 زمان، ارزشمندترین منبع در مسیر رشد اقتصادی است. هیچ‌کس در بهره‌مندی از زمان بی‌نقص نیست. گاهی در انتخاب مسیر درست پریشان و سردرگم می‌شویم، ساعاتی را صرف یک کار خاصی می‌کنیم که تاثیر اندکی بر برنامه اصلی ما دارد. در این میان نوع رویکرد ما به زمان، نیروی محرکه نهایی برای رسیدن به نتایج مطلوب است. فراموش نکنید کسب‌و‌کار مسیری سرشار از آزمون و خطاست. 

(همچنین بخوانید: تایم‌یولار، جادوی زمان‌بندی و برنامه‌ریزی)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستراتژی زمانبندی مدیریت زمانکارآفرینان Time Managementکارآفرینیاستارت‌آپاستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره سبا فرجادفر

سبا فرجادفر

سبا فرجادفر، دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی است. او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است و به عنوان دبیر خبر در روزنامه‌ها و نشریات معتبر کشور قلم می‌زند. سبا فرجادفر هم‌اکنون در زمینه خبرنگاری کسب‌وکارهای نوپا فعالیت می‌کند.