نوشته های مرتبط: حمایت سه نماینده مجلس از درج قیمت‌ها در پلتفرم‌های آنلاین

مجلس صدور مجوز کسب‌وکارها طی ۳ روز کاری را تصویب کرد

۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۱۱:۳۴/ ۸ دقیقه

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» تصویب کردند که پس از ثبت نام افراد متقاضی مجوز در درگاه ملی مجوزهای کشور، نهادهای مربوطه موظف هستند حداکثر ظرف سه روز کاری پس از تکمیل ثبت نام، مجوز به‌همراه شناسه یکتای مجوز صادره برای شخص حقیقی یا حقوقی متقاضی را به شکل برخط صادر کنند.

موضوع تاخیر ورود استارت‌آپ‌ها به بورس نیاز به قانون‌گذاری ندارد، قوانین شفاف است

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۱:۱۲/ ۷ دقیقه

ورود برخی شرکت‌های استارت‌آپی به بورس با تاخیر انجام شده و با اینکه اعلام شده بود پایان تابستان چند شرکت استارت‌آپی بزرگ وارد بورس می‌شوند؛ اما هنوز اتفاقی در این مورد نیفتاده است.

به جای اتهام‌زنی بیهوده از ظرفیت دیجی‌کالا استفاده کنید

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۷:۲۶/ ۷ دقیقه

نمایندگان مجلس: در شرایط بحران بی‌دلیل به کسب و کارهای استارتاپی همچون دیجی‌کالا اتهام وارد نکنیم و باید فداکاری‌های آنها حمایت شود.

ردیف بودجه‌ای مجزا برای حمایت از سرمایه‌گذاران استارتاپی در نظر گرفته شود

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۰:۵۸/ ۷ دقیقه

عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه کسب‌وکارهای نوپا با ایجاد مشاغل بسیار، جوانان تحصیلکرده را جذب باز کار کرده‌اند، پیشنهاد داد: ردیف بودجه‌ای مجزا برای حمایت از سرمایه‌گذاران استارتاپی در نظر گرفته شود چراکه گسترش استارتاپ‌ها به کاهش نرخ بیکاری و تقویت اقتصاد مقاومتی در شرایط جنگ اقتصادی کمک می‌کند.

مشکل اصلی کسب‌وکارهای نوپا، تامین سرمایه تخصصی است

۱۳۹۶/۰۹/۱۵ - ۱۳:۰۰/ ۳ دقیقه

مهدی تقوی: «مشكل اصلی استارت‌آپ‌ها، تامين سرمايه تخصصی است؛ البته سرمايه‌ای كه در قالب وام يا تسهيلات نباشد، چرا که در این صورت، مشکلات پیچیده‌تر خواهند شد.»

اکوسیستم استارت‌آپی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۱۴:۲۰/ ۹ دقیقه

دکتر معدنی: فرهنگ‌سازی در زمینه استارت‌آپ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و تا زمانی که جامعه اقتصادی به خودباوری دراین زمینه نرسد، اتفاق خاصی در اقتصاد کشور رخ نخواهد داد.

بازنگری در قوانین قدیمی، کلید ورود به بهشت استارت‌آپی کشور

۱۳۹۶/۰۵/۱۳ - ۱۴:۰۰/ ۵ دقیقه

ناصر غانم‌زاده: قانون تجارت ایران که مربوط به ۸۰ سال پیش است برای رفع نیازهای کسب‌وکارهای جدید منسوخ شده است و در حال حاضر نیاز به بازنگری اساسی در مفاد این قانون، بیش‌‌از‌پیش احساس می‌شود.

با اصلاح قوانین ناکارآمد، مسیر فعالیت استارت‌آپ‌ها را هموار کنیم

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۱۲:۱۵/ ۵ دقیقه

علی قربانی: برخی از قوانین، ناکارآمد و دست‌وپاگیر هستند و دولت و مجلس بايستي نسبت به حذف یا اصلاح آنها و روند اجرایشان اقدام كنند.