نوشته های مرتبط: فرافکنی؛ پاشنه‌‎آشیل مغالطه در موضوع مهاجرت نخبگان

سیزدهمین فراخوان عضویت مرکز رشد فناوری نخبگان منتشر شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۲:۲۴/ ۴ دقیقه

سیزدهمین دوره پذیرش متقاضیان عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس، از ۷ مرداد آغاز شده و تا ۲۴ مرداد ماه ادامه دارد.

نخبگان غیرمقیم حمل‌ونقل کشور را متحول می‌کنند

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۷:۵۴/ ۴ دقیقه

استفاده از ظرفیت علمی و حرفه‌ای متخصصان ایرانی خارج از کشور مهم‌ترین هدف اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان غیرمقیم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این طرح پیش‌قدم شده و با جذب نخبگان بازگشته به کشور در ستاد، سهم خود را در این برنامه می‌پردازد.

بحث فرار مغزها حرکت سازماندهی شده است

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۳:۴۸/ ۹ دقیقه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بحث فرار مغزها از آن کلاه‌های گشادی است که سر کشور گذاشته‌اند. این یک حرکت سازمان‌دهی شده است و شبکه‌ای دارد این موضوع را به جامعه‌ ما تزریق می‌کند.

خروج سالانه ۱۸۰ هزار تحصیلکرده از کشور؛ ادعایی که مبنای آماری ندارد

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۵:۴۰/ ۴ دقیقه

اگر سالانه ۱۸۰ هزار نفر با تحصیلات عالی از ایران خارج شوند، فقط در ده سال نزدیک به ۱.۸ میلیون نفر مهاجر تحصیلکرده ایرانی باید در جهان مشغول فعالیت باشند!

حقایق و مغالطه‌ها پیرامون مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۱۷:۲۰/ ۴ دقیقه

در گزارش سال ۱۹۹۸ صندوق بین‌المللی پول، ایران از نظر نرخ خروج تحصیلکردگان به مقصد کشورهای OECD با نرخ ۲۵.۶ درصد در میان ده کشور اول مهاجرفرست قرار ندارد.

ایران هیچ‌گاه جزو ۲۰ کشور اول مهاجرفرست نبوده و نیست

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۱۶:۱۹/ ۸ دقیقه

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به انتشار اخبار کذب و مغرضانه درباره مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور و فرار مغزها در برخی رسانه‎های داخلی و خارجی، گفت: ایران هیچ‌گاه جزو 20 کشور اول مهاجرفرست نبوده و نیست.