نوشته های مرتبط: معافیت ۸۰دلاری واردات گوشی مسافری لغو شد

قاچاقچیان مسئول اصلی برهم خوردن بازار موبایل در چند روز گذشته هستند

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۲۰:۲۸/ ۳ دقیقه

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و لوازم جانبی گفت: طرح رجیستری نتوانسته قاچاق گوشی را متوقف کند، بلکه افراد گوشی را قاچاق و پس از رجیستر کردن بدون گارانتی در بازار به فروش می‌رسانند.

گمرک به «ایکس‌ری کانتینری» ایران‌ساخت مجهز می‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۱:۳۵/ ۶ دقیقه

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به تجربه موفق ساخت دستگاه ایکس‌ری کانتینری با تلاش یک شرکت دانش‌بنیان گفت: «با حمایت مدیران گمرک، به زودی شاهد نصب نخستین دستگاه ایکس‌ری کانتینری ساخت داخل، در گمرک شهید رجایی خواهیم بود.»

راه نجات بازار موبایل کاهش بروکراسی است

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۵:۳۸/ ۲۸ دقیقه

با اینکه کمی بیش از یک سال از نهایی شدن رجیستری می‌گذرد و قرار بود قاچاق گوشی موبایل به صفر برسد اما این قاچاق تا همین اواخر شکل تازه‌ای به اسم واردات گوشی مسافری به خود گرفته بود. از آن‌سو بسیاری از مدل‌های موبایل یا در بازار یافت نمی‌شوند و یا اگر هم پیدا شوند به صورت مسافری وارد شده‌اند و خدمات پس از فروش ندارند. همه این‌ها را قرار دهید در کنار زبانه‌کشیدن قیمت ارز و عبورش از مرزهای باورنکردنی و ورود به یک جنگ اقتصادی تمام عیار تا ببینید که بازار موبایل حال خوبی نداشته و هنوز هم ندارد.

سامانه رجیستری موبایل مسافری برای قاچاقچیان بازگشایی نمی‌شود

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۴:۴۱/ ۹ دقیقه

حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق گفت: سامانه رجیستری تلفن همراه فقط برای مسافران واقعی قابلیت ثبت دارد و باید مشخص شود چرا برخی به دنبال برهم زدن بازار هستند.