نوشته های مرتبط: حقایق و مغالطه‌ها پیرامون مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور

فرافکنی؛ پاشنه‌‎آشیل مغالطه در موضوع مهاجرت نخبگان

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۴:۴۹/ ۵ دقیقه

سو استفاده از نام چهره‌های شناخته شده علمی و سیاسی و بیان نقل قول‌های ساختگی و منتسب به ‌آنها یکی از محورهای اصلی در فرافکنی در موضوع مهاجرت نخبگانی است.

بحث فرار مغزها حرکت سازماندهی شده است

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۳:۴۸/ ۹ دقیقه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بحث فرار مغزها از آن کلاه‌های گشادی است که سر کشور گذاشته‌اند. این یک حرکت سازمان‌دهی شده است و شبکه‌ای دارد این موضوع را به جامعه‌ ما تزریق می‌کند.

خروج سالانه ۱۸۰ هزار تحصیلکرده از کشور؛ ادعایی که مبنای آماری ندارد

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۵:۴۰/ ۴ دقیقه

اگر سالانه ۱۸۰ هزار نفر با تحصیلات عالی از ایران خارج شوند، فقط در ده سال نزدیک به ۱.۸ میلیون نفر مهاجر تحصیلکرده ایرانی باید در جهان مشغول فعالیت باشند!

ایران هیچ‌گاه جزو ۲۰ کشور اول مهاجرفرست نبوده و نیست

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۱۶:۱۹/ ۸ دقیقه

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به انتشار اخبار کذب و مغرضانه درباره مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور و فرار مغزها در برخی رسانه‎های داخلی و خارجی، گفت: ایران هیچ‌گاه جزو 20 کشور اول مهاجرفرست نبوده و نیست.

سیر نزولی مهاجرت قطعی نفرات‌ برتر کنکور سراسری و المپیادهای علمی از کشور

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۲:۰۶/ ۴ دقیقه

براساس آخرین مطالعات انجام شده در بنیاد ملی نخبگان، مهاجرت قطعی نفرات برتر کنکور سراسری و المپیادهای علمی از کشور به طور چشمگیری در حال کاهش است.

استارتاپ‌ها یکی از عوامل کاهش مهاجرت نخبگان هستند

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۲:۴۰/ ۱۱ دقیقه

وجود نیروی کار جوان و ایده‌های خلاقانه در کشور باعث شده است آینده رفاهی افراد جامعه با وجود این پتانسیل‌های ارزشمند، دچار تغییر و تحولات عظیمی شود.

رتبه ایران در حفظ و ماندگاری سرمایه‌های انسانی بهبود یافته است

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۳:۳۱/ ۵ دقیقه

آمارهای بین المللی نشان می‌دهد که ایران از نظر کلی مهاجرت نیروی انسانی و فرار مغزها دیگر در جمع ۳۰ کشور مهاجر فرست دنیا نیست و همچنین در جمع ۲۰ کشور اولی که دانشجویانشان به دیگر کشورها مهاجرت می‌کنند قرار ندارد.

کاهش ۲۷ درصدی دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا

۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۱۳:۴۸/ ۲ دقیقه

بر اساس گزارش اداره مهاجرت آمریکا، تعداد درخواست های پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه های ایالات متحده آمریکا، ۲۷ درصد کاهش یافته است.