نوشته های مرتبط: کارگروه مقابله با تحریم‌های آمریکا در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل می‌شود

با قطع اینترنت به خاطر راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات صددرصد مخالفم

۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۱۲:۰۰/ ۲۱ دقیقه

عضو شورای عالی فضای مجازی در واکنش به باور همیشگی کاربران در مورد قطع اینترنت به دنبال راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اعلام کرد که با قطع اینترنت صددرصد مخالف است و اینترنت جز لاینفک شبکه ملی اطلاعات است.

ماهواره‌سازی فله‌ای در ایران

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۸:۵۰/ ۱۳ دقیقه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش طی اظهار نظری در شبکه توئیتر اعلام کرد در حال حاضر ایران ۶ ماهواره آماده پرتاب دارد و متعاقب آن باید سرعت ارسال ماهواره به مدار نیز توسط کشورمان افزایش یابد.

گزینه‌های پیش روی اقتصاد اینترنتی

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۱۳:۴۵/ ۱۲ دقیقه

یکی از طولانی‌ترین زمان‌های اخلال در اینترنت برای ایران ثبت شد. تجربه اخیر موجب شده دوباره حوزه اینترنت در ایران در معرض یک دوراهی قرار بگیرد. برخی از احیای اینترنت ملی سخن می‌گویند؛ اما برخی معتقدند اینترنت ملی به معنی چشم‌پوشی از ارتباط جهانی نیست.

فرار سرمایه‌ها از اکوسیستم استارت‌آپی

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۱۶:۵۸/ ۲۴ دقیقه

اگر از هر خسارتی که قطعی اینترنت به کسب‌وکارهای اینترنتی زده است بتوانیم چشم بپوشیم، خسارت فراری دادن سرمایه‌های داخلی و خارجی جدید که طی سال‌های آینده می‌توانست جذب فضای کارآفرینی و استارت‌آپی ما شود قابل جبران نیست.

افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۵:۲۶/ ۲۰ دقیقه

گزارش زنده‌ی «NetBlocks» از وضعیت اینترنت در ایران نشان می‌دهد که بعد از گذشت ۱۶۳ ساعت از قطعی اینترنت بین‌الملل (از شنبه گذشته، ۲۵ آبان)، بالاخره کاربران ایرانی در حال آنلاین شدن هستند و تا لحظه انتشار این گزارش، حدود ۷۰ درصد شبکه به اینترنت بین‌الملل متصل شده‌ است.

چالش‌ها و مشکلات کسب‌وکارهای استارتاپی در زمان قطع اینترنت

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۷:۳۷/ ۱۵ دقیقه

محدودیت اینترنت قطعاً روی کسب‌وکارهای مجازی تأثیر منفی گذاشته و به‌دلیل دسترسی نداشتن مردم به اینترنت دچار خسارت‌های زیادی شده‌اند، به‌طوری که ارائه خدمات و فروش بسیار کاهش یافته است و خسارت‌ها قابل بیان نیست.

گمرک به «ایکس‌ری کانتینری» ایران‌ساخت مجهز می‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۱:۳۵/ ۶ دقیقه

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به تجربه موفق ساخت دستگاه ایکس‌ری کانتینری با تلاش یک شرکت دانش‌بنیان گفت: «با حمایت مدیران گمرک، به زودی شاهد نصب نخستین دستگاه ایکس‌ری کانتینری ساخت داخل، در گمرک شهید رجایی خواهیم بود.»