نوشته های مرتبط: عرضه موبایل‌ با شرایط جدید

سرمایه‌گذاری فناورانه در ایران

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۱۰:۴۷/ ۱۳ دقیقه

در سال‌هاي اخير زيست‌بوم (اكوسيستم) كارآفريني ايران تحولات جدي را پشت سر گذاشته است.

بانک مرکزی ارز لازم برای واردات موبایل را تخصیص داد

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۴:۲۴/ ۷ دقیقه

طی روزهای گذشته نگرانی‌های زیادی در این خصوص وجود داشت؛ اما خوشبختانه با همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت؛ این اجازه تا حد قابل قبولی نیز داده شد و حداقل تا دو ماه آینده از بابت تلفن همراه هیچ نگرانی نخواهیم داشت و بازار موبایل با واردات جدید تامین خواهد شد.

قیمت تلفن همراه ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافت

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۴:۳۶/ ۱۰ دقیقه

بازار تلفن همراه بعد ‌از چند ماه التهاب که عواملی همچون شیوع کرونا، تخصیص نیافتن ارز، دپو شدن تلفن همراه در گمرک، منتشر شدن خبر ممنوعیت واردات تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو و... بر آن تأثیر گذاشته بود، این روزها، آرام آرام به سمت آرامش نسبی می رود. اما در این ۴ ماه بر بازار تلفن همراه چه گذشت و چه اقدام‌های مؤثری صورت گرفت تا آرامش به این بازار بازگردد.

مروری بر روند پیشرفت موبایل‌ها در دهه اخیر

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۱۲:۳۸/ ۱۹ دقیقه

در حالی که به پایان دهه ۲۰۱۰ میلادی نزدیک می‌شویم، انداختن نگاهی به عقب و مرور پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه موبایل‌های هوشمند می‌تواند نکات جالبی به همراه داشته باشد.

پنج تغییر مهمی که لینوکس در زندگی بشر رقم زد

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۵:۰۷/ ۱۲ دقیقه

سیستم عامل لینوکس طی سه دهه گذشته تغییرات بسیاری به خود دیده و حجم آن از ۱۰ هزار خط به میلیون ها خط کد رسیده است. تغییراتی که OS مذکور طی این مدت در زندگی ما ایجاد کرده، بی شمار است اما در ادامه مطلب به پنج مورد از مهمترین تاثیرات آن پرداخته ایم.

بالابر فضایی؛ فقط ۳۰ سال ناقابل تا تحقق یک رویا

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۸:۴۸/ ۹ دقیقه

کشف رازهای فضا و زندگی در آن سال‌هاست ذهن دانشمندان و فضانوردان جهان را به خود متمرکز کرده است. براساس پیش‌بینی‌ها، رویای بالابر فضایی تا ۳۰ سال آینده در دسترس خواهد بود.

راه نجات بازار موبایل کاهش بروکراسی است

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۵:۳۸/ ۲۸ دقیقه

با اینکه کمی بیش از یک سال از نهایی شدن رجیستری می‌گذرد و قرار بود قاچاق گوشی موبایل به صفر برسد اما این قاچاق تا همین اواخر شکل تازه‌ای به اسم واردات گوشی مسافری به خود گرفته بود. از آن‌سو بسیاری از مدل‌های موبایل یا در بازار یافت نمی‌شوند و یا اگر هم پیدا شوند به صورت مسافری وارد شده‌اند و خدمات پس از فروش ندارند. همه این‌ها را قرار دهید در کنار زبانه‌کشیدن قیمت ارز و عبورش از مرزهای باورنکردنی و ورود به یک جنگ اقتصادی تمام عیار تا ببینید که بازار موبایل حال خوبی نداشته و هنوز هم ندارد.