نوشته های مرتبط: آیا آمریکا می تواند اینترنت ایران را قطع کند؟

سرمایه‌گذاری فناورانه در ایران

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۱۰:۴۷/ ۱۳ دقیقه

در سال‌هاي اخير زيست‌بوم (اكوسيستم) كارآفريني ايران تحولات جدي را پشت سر گذاشته است.

گیت لب هم ایرانیان را تحریم کرد

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۰۹:۲۶/ ۷ دقیقه

بدون اطلاع قبلی اکانت‌های برنامه‌نویسان ایرانی در این سرویس مسدود شده است

صادرات محصولات دانش‌بنیان زیر سایه سنگین تحریم

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۳:۰۳/ ۱۶ دقیقه

نمایشگاه اوراسیا پلاست ۲۰۱۹ استانبول با حضور گسترده نمایندگان ایران با چند تفاوت عمده برای کشورمان برگزار شد: اول حضور شرکت های دانش بنیان و دوم سایه سنگین تحریم.

گزینه‌های پیش روی اقتصاد اینترنتی

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۱۳:۴۵/ ۱۲ دقیقه

یکی از طولانی‌ترین زمان‌های اخلال در اینترنت برای ایران ثبت شد. تجربه اخیر موجب شده دوباره حوزه اینترنت در ایران در معرض یک دوراهی قرار بگیرد. برخی از احیای اینترنت ملی سخن می‌گویند؛ اما برخی معتقدند اینترنت ملی به معنی چشم‌پوشی از ارتباط جهانی نیست.

فرار سرمایه‌ها از اکوسیستم استارت‌آپی

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۱۶:۵۸/ ۲۴ دقیقه

اگر از هر خسارتی که قطعی اینترنت به کسب‌وکارهای اینترنتی زده است بتوانیم چشم بپوشیم، خسارت فراری دادن سرمایه‌های داخلی و خارجی جدید که طی سال‌های آینده می‌توانست جذب فضای کارآفرینی و استارت‌آپی ما شود قابل جبران نیست.

افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۵:۲۶/ ۲۰ دقیقه

گزارش زنده‌ی «NetBlocks» از وضعیت اینترنت در ایران نشان می‌دهد که بعد از گذشت ۱۶۳ ساعت از قطعی اینترنت بین‌الملل (از شنبه گذشته، ۲۵ آبان)، بالاخره کاربران ایرانی در حال آنلاین شدن هستند و تا لحظه انتشار این گزارش، حدود ۷۰ درصد شبکه به اینترنت بین‌الملل متصل شده‌ است.

ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع تسهیل می‌شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۵:۵۸/ ۵ دقیقه

سورنا ستاری با اشاره به برنامه معاونت علمی و فناوری درباره اقلام تحریمی ،گفت: هر هفته رویدادهایی را به عنوان «همرسانی عرضه و تقاضا» با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌کنیم تا ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع تسهیل شود.

تحریم‌های بی‌اهمیت با همت جوانان ایرانی

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۸:۰۶/ ۱۵ دقیقه

همین هشت، ده روز اخیر که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، بانک مرکزی جمهوری اسلامی را تحریم دوباره کرد، نه‌فقط در بازار ارز ایران و منطقه اتفاقی رخ نداد بلکه در خود امریکا، نویسنده‌ها و روزنامه‌نگارها و کارشناسان مسائل سیاسی - اقتصادی ترامپ را ملامت کردند و ناکارآمدی تحریم‌ها را یادآورش شدند