نوشته های مرتبط: دستاورد طرح پرحاشیه رجیستری چه بود؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پارک فناوری پردیس بازدید کرد

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۱۲:۴۶/ ۷ دقیقه

صبح امروز عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به میزبانی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس از پارک بازدید کرد.

سرمایه‌گذاری فناورانه در ایران

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۱۰:۴۷/ ۱۳ دقیقه

در سال‌هاي اخير زيست‌بوم (اكوسيستم) كارآفريني ايران تحولات جدي را پشت سر گذاشته است.

بانک مرکزی ارز لازم برای واردات موبایل را تخصیص داد

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۴:۲۴/ ۷ دقیقه

طی روزهای گذشته نگرانی‌های زیادی در این خصوص وجود داشت؛ اما خوشبختانه با همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت؛ این اجازه تا حد قابل قبولی نیز داده شد و حداقل تا دو ماه آینده از بابت تلفن همراه هیچ نگرانی نخواهیم داشت و بازار موبایل با واردات جدید تامین خواهد شد.

قیمت تلفن همراه ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافت

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۴:۳۶/ ۱۰ دقیقه

بازار تلفن همراه بعد ‌از چند ماه التهاب که عواملی همچون شیوع کرونا، تخصیص نیافتن ارز، دپو شدن تلفن همراه در گمرک، منتشر شدن خبر ممنوعیت واردات تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو و... بر آن تأثیر گذاشته بود، این روزها، آرام آرام به سمت آرامش نسبی می رود. اما در این ۴ ماه بر بازار تلفن همراه چه گذشت و چه اقدام‌های مؤثری صورت گرفت تا آرامش به این بازار بازگردد.

ماهواره‌سازی فله‌ای در ایران

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۸:۵۰/ ۱۳ دقیقه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش طی اظهار نظری در شبکه توئیتر اعلام کرد در حال حاضر ایران ۶ ماهواره آماده پرتاب دارد و متعاقب آن باید سرعت ارسال ماهواره به مدار نیز توسط کشورمان افزایش یابد.

مروری بر روند پیشرفت موبایل‌ها در دهه اخیر

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۱۲:۳۸/ ۱۹ دقیقه

در حالی که به پایان دهه ۲۰۱۰ میلادی نزدیک می‌شویم، انداختن نگاهی به عقب و مرور پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه موبایل‌های هوشمند می‌تواند نکات جالبی به همراه داشته باشد.

پنج تغییر مهمی که لینوکس در زندگی بشر رقم زد

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۵:۰۷/ ۱۲ دقیقه

سیستم عامل لینوکس طی سه دهه گذشته تغییرات بسیاری به خود دیده و حجم آن از ۱۰ هزار خط به میلیون ها خط کد رسیده است. تغییراتی که OS مذکور طی این مدت در زندگی ما ایجاد کرده، بی شمار است اما در ادامه مطلب به پنج مورد از مهمترین تاثیرات آن پرداخته ایم.

ارائه گواهی‌نامه یکساله به استارتاپ‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۶:۵۴/ ۲ دقیقه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به طور میانگین مجوزهای استارت‌آپی یک ساله هستند که اگر استارتاپ مشکلی نداشته باشد و صلاحیتش دوباره تایید شود، این گواهی تمدید می‌شود.