نوشته های مرتبط: هشدار جدی اپل به دولت آمریکا

سرمایه‌گذاری فناورانه در ایران

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۱۰:۴۷/ ۱۳ دقیقه

در سال‌هاي اخير زيست‌بوم (اكوسيستم) كارآفريني ايران تحولات جدي را پشت سر گذاشته است.

میدان نبرد تکنولوژیکی آمریکا و چین

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۱۴:۳۶/ ۹ دقیقه

پردازنده‌ها – که با نام تراشه‌ها هم شناخته می‌شوند- حالا قطعاتی ضروری در قلب رشد اقتصادی، امنیت سایبری و نوآوری تکنولوژیکی به‌حساب می‌آیند. قطعاتی کوچک‌تر از ‌اندازه یک تمبر پستی و باریک‌تر از قطر موی انسان که از چیزی حدود ۴۰ میلیون ریزقطعه تشکیل شده‌اند و تاثیر آنها روی توسعه جهانی به‌قدری است که این روزها پیشران انقلاب صنعتی لقب گرفته‌اند. از موبایل‌های هوشمند گرفته تا کامپیوترهای شخصی، پردازنده‌های ارتباطی به‌عنوان قلب تپنده اینترنت، خودروهای الکتریکی، روند دیجیتالی‌شدن کالاها و خدمات از قبیل تجارت الکترونیکی جهانی؛ همه و همه وابسته به پردازنده‌ها هستند.پردازنده‌ها – که با نام تراشه‌ها هم شناخته می‌شوند- حالا قطعاتی ضروری در قلب رشد اقتصادی، امنیت سایبری و نوآوری تکنولوژیکی به‌حساب می‌آیند. قطعاتی کوچک‌تر از ‌اندازه یک تمبر پستی و باریک‌تر از قطر موی انسان که از چیزی حدود ۴۰ میلیون ریزقطعه تشکیل شده‌اند و تاثیر آنها روی توسعه جهانی به‌قدری است که این روزها پیشران انقلاب صنعتی لقب گرفته‌اند. از موبایل‌های هوشمند گرفته تا کامپیوترهای شخصی، پردازنده‌های ارتباطی به‌عنوان قلب تپنده اینترنت، خودروهای الکتریکی، روند دیجیتالی‌شدن کالاها و خدمات از قبیل تجارت الکترونیکی جهانی؛ همه و همه وابسته به پردازنده‌ها هستند.

اقتصاد چین زمین می‌خورد؟

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۴:۲۱/ ۱۱ دقیقه

شی جین‌پینگ کارزار خود را علیه سرمایه‌داری و بازار آزاد در چین آغاز کرده است. او برای تحکیم اقتدارگرایی‌اش در گام اول به نظارت و کنترل بیشتر بر بازار و غول‌های سرمایه و میلیاردرها پرداخت و در گام بعدی درصدد بسط بیشتر اصول ایدئولوژیک خود در سطح اجتماعی است. اما این اقدامات در عمل اقتصاد این کشور را دچار بحران کرده است، رکود به کسب‌وکارها رسیده و مردم برای بازدهی بیشتر پس‌اندازهای خود را در بخش املاک سرمایه‌گذاری می‌کنند.

فین‌تک و تجارت الکترونیک در آسیا

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۱۴:۴۴/ ۵ دقیقه

فین‌تک اکنون به یک پدیده قدرتمند و تحول‌آفرین تبدیل شده که روش‌‌های مالی سنتی و منسوخ را از بین برده و روش‌های جدیدی را جایگزین آن در قرن بیستم کرده است.

«چین» پرشتاب ترین کشور جهان در توسعه اقتصاد دیجیتال

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۰:۴۰/ ۱۵ دقیقه

امسال هفتمین دوره کنفرانس جهانی اینترنت چین(WIC 2020) چهره دیگری به‌خود گرفت و درحالی برگزار شد که پاندمی کرونا بر روند برپایی این رویداد تأثیرگذار بود.

چرا ژاپن در نوآوری هم‌پای چین تغییر نمی‌کند

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۱:۵۹/ ۱۳ دقیقه

ژاپن بیش از حد در تکنولوژی قدیمی سرمایه‌گذاری کرده و قادر به رقابت با نوآوری‌های چین نیست.

ادامه جنگ دو ابر قدرت این‌بار در جبهه فناوری

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۰۹:۳۳/ ۸ دقیقه

کشور چین در طی سال‌های اخیر، پیشرفت‌های محسوسی را در زمینه فناوری‌های رباتیک تجربه کرده و اخیرا توانسته بسیاری از کارخانه‌های خود را به ربات‌هایی با فناوری هوش مصنوعی مجهز کند.

افزایش درصد سلامت باتری آیفون

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۷:۴۴/ ۱۳ دقیقه

از زمانی که اپل قابلیت Battery Health و آی او است را به آیفون و آیپد اضافه کرده است، بسیاری از افراد همیشه در حال بررسی اعداد و ارقامی هستند که بر روی گوشی خود مشاهده کرده اند و به آرامی در حال کم شدن هستند. ما در این مطلب می خواهیم روش هایی برای افزایش درصد سلامت باتری آیفون در اختیارتان قرار دهیم، تا بتوانید با مراقبت بهتر از باتری آیفون خود، بتوانید به افزایش عمر آن کمک کنید.