نوشته های مرتبط: نمونه‌هایی از حمایت‌های دولتی

میدان نبرد تکنولوژیکی آمریکا و چین

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۱۴:۳۶/ ۹ دقیقه

پردازنده‌ها – که با نام تراشه‌ها هم شناخته می‌شوند- حالا قطعاتی ضروری در قلب رشد اقتصادی، امنیت سایبری و نوآوری تکنولوژیکی به‌حساب می‌آیند. قطعاتی کوچک‌تر از ‌اندازه یک تمبر پستی و باریک‌تر از قطر موی انسان که از چیزی حدود ۴۰ میلیون ریزقطعه تشکیل شده‌اند و تاثیر آنها روی توسعه جهانی به‌قدری است که این روزها پیشران انقلاب صنعتی لقب گرفته‌اند. از موبایل‌های هوشمند گرفته تا کامپیوترهای شخصی، پردازنده‌های ارتباطی به‌عنوان قلب تپنده اینترنت، خودروهای الکتریکی، روند دیجیتالی‌شدن کالاها و خدمات از قبیل تجارت الکترونیکی جهانی؛ همه و همه وابسته به پردازنده‌ها هستند.پردازنده‌ها – که با نام تراشه‌ها هم شناخته می‌شوند- حالا قطعاتی ضروری در قلب رشد اقتصادی، امنیت سایبری و نوآوری تکنولوژیکی به‌حساب می‌آیند. قطعاتی کوچک‌تر از ‌اندازه یک تمبر پستی و باریک‌تر از قطر موی انسان که از چیزی حدود ۴۰ میلیون ریزقطعه تشکیل شده‌اند و تاثیر آنها روی توسعه جهانی به‌قدری است که این روزها پیشران انقلاب صنعتی لقب گرفته‌اند. از موبایل‌های هوشمند گرفته تا کامپیوترهای شخصی، پردازنده‌های ارتباطی به‌عنوان قلب تپنده اینترنت، خودروهای الکتریکی، روند دیجیتالی‌شدن کالاها و خدمات از قبیل تجارت الکترونیکی جهانی؛ همه و همه وابسته به پردازنده‌ها هستند.

فین‌تک و تجارت الکترونیک در آسیا

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۱۴:۴۴/ ۵ دقیقه

فین‌تک اکنون به یک پدیده قدرتمند و تحول‌آفرین تبدیل شده که روش‌‌های مالی سنتی و منسوخ را از بین برده و روش‌های جدیدی را جایگزین آن در قرن بیستم کرده است.

«چین» پرشتاب ترین کشور جهان در توسعه اقتصاد دیجیتال

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۰:۴۰/ ۱۵ دقیقه

امسال هفتمین دوره کنفرانس جهانی اینترنت چین(WIC 2020) چهره دیگری به‌خود گرفت و درحالی برگزار شد که پاندمی کرونا بر روند برپایی این رویداد تأثیرگذار بود.

چرا ژاپن در نوآوری هم‌پای چین تغییر نمی‌کند

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۱:۵۹/ ۱۳ دقیقه

ژاپن بیش از حد در تکنولوژی قدیمی سرمایه‌گذاری کرده و قادر به رقابت با نوآوری‌های چین نیست.

ادامه جنگ دو ابر قدرت این‌بار در جبهه فناوری

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۰۹:۳۳/ ۸ دقیقه

کشور چین در طی سال‌های اخیر، پیشرفت‌های محسوسی را در زمینه فناوری‌های رباتیک تجربه کرده و اخیرا توانسته بسیاری از کارخانه‌های خود را به ربات‌هایی با فناوری هوش مصنوعی مجهز کند.

آشنایی با بازار و شیوه‌های پرداخت خرد در چین

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۰۹:۲۰/ ۴ دقیقه

شرکت ورلدپی (worldpay) در گزارش مفصلی پرداخت خرد بخش تجارت الکترونیکی ۱۷ کشور مختلف را بررسی کرده است. در این گزارش به شیوه‌های پرداخت خرد در کشور چین می‌پردازیم.

آیا هوش مصنوعی می‌تواند راه نجات باشد؟

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۳:۳۹/ ۱۲ دقیقه

چند ماه پیش، منطقه‌ای در شهر پکن چین به روش جدیدی برای دور ریختن زباله‌های خود روی آورد.

معاون علمی ‌و فناوری رییس‌جمهوری اسلامی ایران به چین می‌رود

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۳:۳۷/ ۹ دقیقه

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران، در راس هیاتی علمی، فناوری و دانش‌بنیان به چین سفر می‌کند تا توسعه همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق میان دو کشور را شتاب ببخشد.