نوشته های مرتبط: کمک رویدادهای ورزشی به رشد اقتصادی کشورهای میزبان

اقتصاد چین زمین می‌خورد؟

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۴:۲۱/ ۱۱ دقیقه

شی جین‌پینگ کارزار خود را علیه سرمایه‌داری و بازار آزاد در چین آغاز کرده است. او برای تحکیم اقتدارگرایی‌اش در گام اول به نظارت و کنترل بیشتر بر بازار و غول‌های سرمایه و میلیاردرها پرداخت و در گام بعدی درصدد بسط بیشتر اصول ایدئولوژیک خود در سطح اجتماعی است. اما این اقدامات در عمل اقتصاد این کشور را دچار بحران کرده است، رکود به کسب‌وکارها رسیده و مردم برای بازدهی بیشتر پس‌اندازهای خود را در بخش املاک سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نسل جدیدی از کارآفرینان به محیط کسب ‌وکار ایران تزریق شده است

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۵:۳۰/ ۸ دقیقه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ملاقات وزیر بهداشت و درمان کشور اندونزی و معاونین و مدیران وزارت بهداشت اندونزی با تاکید بر تزریق نسل جدیدی از کارآفرینان به محیط کسب و کار ایران، گفت: استارتاپ های گوناگونی در حوزه های مختلف علمی مانند نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و غیره در کشور شکل گرفته است.

بالا رفتن قیمت دلار نتیجه سوء مدیریت مدیران کشور است

۱۳۹۷/۰۷/۰۶ - ۱۴:۳۹/ ۷ دقیقه

تولیت مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه بالا رفتن قیمت دلار به دلیل مدیریت اشتباه است، گفت: مدیریت کشور نباید به حدی آشفته باشد که تنها با سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا قیمت دلار افزایش یابد.

هشدار جدی اپل به دولت آمریکا

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۱۰:۳۲/ ۴ دقیقه

اپل رسما به دولت آمریکا هشدار داده است که بخاطر اعمال قانون افزایش تعرفه‌های واردات از چین، قیمت نهایی محصولات اپل به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

دانش ثروت کشورها را دگرگون می‌کند

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۵:۳۶/ ۱۲ دقیقه

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که امروز دانش مهم‌ترین و ارزشمندترین و به‌صرفه‌ترین متاعی است که می‌تواند وضع و حال اقتصادی - سیاسی کشورها را دگرگون سازد. حتی یک پله از این بالاتر،امروز دانش نه‌فقط سرمایه‌ای است که به کار اقتصاد می‌آید بلکه خود نوعی و سطحی از «اقتصاد» است.

نمونه‌هایی از حمایت‌های دولتی

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۱۲:۳۰/ ۶ دقیقه

نخستین معنایی که با شنیدن عبارت رشد اقتصادی به ذهن می‌رسد، افزایش تولید کالا و خدمات و رونق بازار و بهبود وضعیت اقتصادی مردم است. ولی چه عواملی موجب رشد اقتصادی می‌شود و چگونه می‌توان به رشدی پایدار رسید؟

جامعه متکی بر اقتصاد نفتی محکوم به نابودی است

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۱۱:۴۳/ ۱۴ دقیقه

استارت‌آپ‌ها، کسب‌وکارهایی مبتنی بر فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی در حوزه تبادلات مالی هستند که فضای جدیدی در اقتصاد کشورها به وجود آورده‌اند؛ اتفاقی که علاوه بر اشتغال‌زایی نسبتا بالا می‌تواند افزایش ضریب رشد اقتصاد کشورها را موجب شود.

رشد استارت‌آپ‌های فین‌تک اندونزی

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۱۳:۵۶/ ۱۳ دقیقه

نتیجه چنین رویکردی در بلند مدت، رشد فزاینده تولید، ارتقای سطح درآمد در کشور و بالندگی اقتصادی است. اعتباردهی به استارت‌آپ‌های فین‌تک اندونزی نیز دقیقا در همین راستا مورد بررسی قرار می‌گیرد.