نوشته های مرتبط: تدوین قوانین جدید راه اصلی برای حمایت از کودکان در فضای مجازی

گزینه‌های پیش روی اقتصاد اینترنتی

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۱۳:۴۵/ ۱۲ دقیقه

یکی از طولانی‌ترین زمان‌های اخلال در اینترنت برای ایران ثبت شد. تجربه اخیر موجب شده دوباره حوزه اینترنت در ایران در معرض یک دوراهی قرار بگیرد. برخی از احیای اینترنت ملی سخن می‌گویند؛ اما برخی معتقدند اینترنت ملی به معنی چشم‌پوشی از ارتباط جهانی نیست.

فرار سرمایه‌ها از اکوسیستم استارت‌آپی

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۱۶:۵۸/ ۲۴ دقیقه

اگر از هر خسارتی که قطعی اینترنت به کسب‌وکارهای اینترنتی زده است بتوانیم چشم بپوشیم، خسارت فراری دادن سرمایه‌های داخلی و خارجی جدید که طی سال‌های آینده می‌توانست جذب فضای کارآفرینی و استارت‌آپی ما شود قابل جبران نیست.

افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۵:۲۶/ ۲۰ دقیقه

گزارش زنده‌ی «NetBlocks» از وضعیت اینترنت در ایران نشان می‌دهد که بعد از گذشت ۱۶۳ ساعت از قطعی اینترنت بین‌الملل (از شنبه گذشته، ۲۵ آبان)، بالاخره کاربران ایرانی در حال آنلاین شدن هستند و تا لحظه انتشار این گزارش، حدود ۷۰ درصد شبکه به اینترنت بین‌الملل متصل شده‌ است.

تعداد مشترکان اینترنت موبایل از ۶۲ میلیون گذشت

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۱:۳۸/ ۳ دقیقه

تعداد مشترکان اینترنت موبایل که از نسل‌های ۳ و ۴ اینترنتی استفاده می‌کنند، تا پایان بهار امسال به بیش از ۶۲ میلیون رسید و ضریب نفوذ ارتباطات سیار را به ۷۴.۸۳ درصد رساند.

۴ شرط وزیر جوان برای گران شدن اینترنت

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۱۰:۴۹/ ۹ دقیقه

شرکت های اینترنتی در صورتی که به ۴ شرط ما در زمینه افزایش کیفیت سرویس و سرمایه گذاری عمل کنند قیمت اینترنت مورد تجدیدنظر قرار می گیرد.

رشد ۷ میلیونی کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران

۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۳:۲۵/ ۱۱ دقیقه

گزارش مشترک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی «Hootsuite» و شرکت تبلیغاتی «We Are Social» موسوم به «جهان دیجیتال ۲۰۱۹» (Global Digital 2019) به تازگی منتشر شده است که لابه‌لای آن می‌توان آمارهای جدید و مهمی را درباره وضعیت دیجیتالی ایران نیز پیدا کرد.

کارگروه مقابله با تحریم‌های آمریکا در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل می‌شود

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۱۳:۵۱/ ۸ دقیقه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ۶۰۰ هزار گوشی همراه که در گمرک مانده‌اند، گفت: «این موضوع به جلسه سران ۳ قوا ارجاع شد، چرا که اختلافی میان دستگاه قضا و دولت درباره آزادسازی این گوشی‌ها ایجاد شده بود.»

تاج سلطنت بر دنیای اینترنت به کدام یک خواهد رسید؟

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۲:۱۳/ ۱۷ دقیقه

به نظر می‌رسد که رقابت آمریکا و چین برای تسلط بر دنیای آینده فناوری اطلاعات با دستگیری مدیر مالی شرکت هوآوی در کانادا وارد فاز جدیدی شده است.