نوشته های مرتبط: اتاق جنگ ایران کجاست؟

میدان نبرد تکنولوژیکی آمریکا و چین

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۱۴:۳۶/ ۹ دقیقه

پردازنده‌ها – که با نام تراشه‌ها هم شناخته می‌شوند- حالا قطعاتی ضروری در قلب رشد اقتصادی، امنیت سایبری و نوآوری تکنولوژیکی به‌حساب می‌آیند. قطعاتی کوچک‌تر از ‌اندازه یک تمبر پستی و باریک‌تر از قطر موی انسان که از چیزی حدود ۴۰ میلیون ریزقطعه تشکیل شده‌اند و تاثیر آنها روی توسعه جهانی به‌قدری است که این روزها پیشران انقلاب صنعتی لقب گرفته‌اند. از موبایل‌های هوشمند گرفته تا کامپیوترهای شخصی، پردازنده‌های ارتباطی به‌عنوان قلب تپنده اینترنت، خودروهای الکتریکی، روند دیجیتالی‌شدن کالاها و خدمات از قبیل تجارت الکترونیکی جهانی؛ همه و همه وابسته به پردازنده‌ها هستند.پردازنده‌ها – که با نام تراشه‌ها هم شناخته می‌شوند- حالا قطعاتی ضروری در قلب رشد اقتصادی، امنیت سایبری و نوآوری تکنولوژیکی به‌حساب می‌آیند. قطعاتی کوچک‌تر از ‌اندازه یک تمبر پستی و باریک‌تر از قطر موی انسان که از چیزی حدود ۴۰ میلیون ریزقطعه تشکیل شده‌اند و تاثیر آنها روی توسعه جهانی به‌قدری است که این روزها پیشران انقلاب صنعتی لقب گرفته‌اند. از موبایل‌های هوشمند گرفته تا کامپیوترهای شخصی، پردازنده‌های ارتباطی به‌عنوان قلب تپنده اینترنت، خودروهای الکتریکی، روند دیجیتالی‌شدن کالاها و خدمات از قبیل تجارت الکترونیکی جهانی؛ همه و همه وابسته به پردازنده‌ها هستند.

‌لزوم حمایت از استارتاپ‌ها برای ورود به بورس در شرایط جنگ اقتصادی

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۱۴:۱۵/ ۵ دقیقه

نماینده مردم ماکو در مجلس با بیان اینکه دولت نقدینگی سرگردان در جامعه را به سمت سرمایه‌گذاری استارتاپ‌ها در بورس سوق دهد، گفت: با تحقق این مهم ضمن جذب نقدینگی سرگردان در جامعه، رونق این شرکت‌ها در بورس و درآمدزایی برای مردم نیز رقم می‌خورد.

حمایت از ورود استارتاپ‌ها به بورس ضروری است

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۰:۲۳/ ۳ دقیقه

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با ایجاد انگیزه و اصلاح قانونی از استارتاپ‌ها حمایت شود که یکی از این راه‌های حمایتی سوق آن‌ها به سمت بورس است.

جلوه‌ی درخشان استعداد ایرانی و همّت انقلابی را در این نمایشگاه دیدیم

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۱:۳۳/ ۲ دقیقه

رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه ایران‌ساخت و دستاوردهای دانش‌بنیان بازدید کردند.

ارتباطات امروز یکی از ضروری ترین نیازهای جامعه بشری است

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۱۱:۱۰/ ۶ دقیقه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیاست دولت را حمایت از مجموعه استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: در این راستا تاکنون بیش از هزار مجموعه در کشور ثبت نام کرده اند که فرآیند اجرایی شدن آنها در حال انجام است.

تاج سلطنت بر دنیای اینترنت به کدام یک خواهد رسید؟

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۲:۱۳/ ۱۷ دقیقه

به نظر می‌رسد که رقابت آمریکا و چین برای تسلط بر دنیای آینده فناوری اطلاعات با دستگیری مدیر مالی شرکت هوآوی در کانادا وارد فاز جدیدی شده است.

کارخانه نوآوری، خط مقدم دفاع اقتصادی

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۸:۰۰/ ۲۲ دقیقه

اگر برای عده‌ای خط مقدم دفاع از انقلاب منطقه حلب و تدمر است، برای عده‌ای که در جبهه اقتصادی می‌جنگند، خط مقدم دفاعشان کارگاه و کارخانه اقتصادی است.

سیستم جدید مایکروسافت در عربستان سعودی راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۱۲:۰۰/ ۳ دقیقه

مایکروسافت محصول جدید رایانش ابری هیبریدی خود به نام «اژر استک» (Azure Stack) را با همکاری ۲ شرکت «لنوو» و «صاحارا نت» در بازار عربستان سعودی راه‌اندازی می‌کند.