نوشته های مرتبط: برنامه گوگل برای افزایش حضور کسب و کارهای دبی در اینترنت

حمایت قانونی، برگ برنده کسب‌وکار

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۱۸:۰۹/ ۱۱ دقیقه

هر کسب‌وکاری شاید روی کاغذ و بر اساس آمارهای ذهنی به طور انفرادی و بدون حضور در اتحادیه‌ای امکان ادامه حیات و فعالیت داشته باشد، اما حقیقت چیز دیگری است. در جریان کسب‌وکار حمایت‌های حقوقی و قانونی اتحادیه‌ها از کسب‌وکارها به پشتوانه‌ای مهم مبدل خواهد شد که در صورت نبود آن در بزنگاه‌های حساس ادامه کار دشوار و پیچیده می‌شود.

سبقت استارت‌آپی همسایه‌های ایران

۱۴۰۰/۱۰/۰۷ - ۱۰:۲۱/ ۱۴ دقیقه

خاورمیانه در حال تبدیل شدن به منطقه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاران استارت‌آپی است. بر اساس گزارش استاتیستا در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ۱۶ یونیکورن وجود دارند و جذب سرمایه بسیار راحت‌تر از قبل است؛ اما اکوسیستم استارت‌آپی ایران که سال‌ها قبل از کشورهای همسایه شروع به رشد کرده به دلایل اقتصادی ناشی از تحریم و قطع دسترسی بازار جهانی از کشورهای منطقه عقب مانده است. کشورهای منطقه فضای مناسبی برای یونیکورن‏‏‏‌ها ایجاد کرده‌اند.

پنج قانون تأمین مالی استارت‌آپ‌ها

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۱۶:۴۱/ ۶ دقیقه

استارت‌آپ‌ها با این روش‌ها از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، تامین سرمایه می‌کنند.

میدان نبرد تکنولوژیکی آمریکا و چین

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۱۴:۳۶/ ۹ دقیقه

پردازنده‌ها – که با نام تراشه‌ها هم شناخته می‌شوند- حالا قطعاتی ضروری در قلب رشد اقتصادی، امنیت سایبری و نوآوری تکنولوژیکی به‌حساب می‌آیند. قطعاتی کوچک‌تر از ‌اندازه یک تمبر پستی و باریک‌تر از قطر موی انسان که از چیزی حدود ۴۰ میلیون ریزقطعه تشکیل شده‌اند و تاثیر آنها روی توسعه جهانی به‌قدری است که این روزها پیشران انقلاب صنعتی لقب گرفته‌اند. از موبایل‌های هوشمند گرفته تا کامپیوترهای شخصی، پردازنده‌های ارتباطی به‌عنوان قلب تپنده اینترنت، خودروهای الکتریکی، روند دیجیتالی‌شدن کالاها و خدمات از قبیل تجارت الکترونیکی جهانی؛ همه و همه وابسته به پردازنده‌ها هستند.پردازنده‌ها – که با نام تراشه‌ها هم شناخته می‌شوند- حالا قطعاتی ضروری در قلب رشد اقتصادی، امنیت سایبری و نوآوری تکنولوژیکی به‌حساب می‌آیند. قطعاتی کوچک‌تر از ‌اندازه یک تمبر پستی و باریک‌تر از قطر موی انسان که از چیزی حدود ۴۰ میلیون ریزقطعه تشکیل شده‌اند و تاثیر آنها روی توسعه جهانی به‌قدری است که این روزها پیشران انقلاب صنعتی لقب گرفته‌اند. از موبایل‌های هوشمند گرفته تا کامپیوترهای شخصی، پردازنده‌های ارتباطی به‌عنوان قلب تپنده اینترنت، خودروهای الکتریکی، روند دیجیتالی‌شدن کالاها و خدمات از قبیل تجارت الکترونیکی جهانی؛ همه و همه وابسته به پردازنده‌ها هستند.

شرکت Intrinsic، زیرمجموعه جدید آلفابت را راه‌اندازی شد

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۲:۳۵/ ۵ دقیقه

آلفابت، شرکت مادر گوگل از راه‌اندازی مجموعه‌ای جدید تحت عنوان اینترینسیک (Intrinsic) خبر داد که قرار است در زمینه طراحی و توسعه نرم‌افزار برای ربات‌های صنعتی فعالیت کند.

انتخاب رهبر از درون تیم یا استخدام آن؟

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۲:۴۵/ ۱۰ دقیقه

یکی از مزایای راه‌اندازی استارتاپ این است که برای هدایت آن به یک عمر تجربه نیاز نیست اما در عین حال اگر از مشاوره یک رهبر مجرب هم بی‌نصیب باشد، ممکن است با تصمیمی اشتباه به نقطه پایان برسد. با توجه به این مساله ترجیح می‌دهید تیم رهبری را از افراد درون استارتاپ انتخاب کنید یا از کسانی که در شکل گیری آن نقش نداشته‌اند کمک بگیرید؟

از حمایت‌های ظاهری تا سنگ‌اندازی‌های واقعی در کار استارتاپ‌ها

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۰:۳۴/ ۱۵ دقیقه

در سال‌هایی نه‌چندان دور، انجام کارهای ساده به آسانی حالا نبود. کسی فکرش را نمی‌کرد روزی، اهمیت ندارد در تهران باشی یا در دور‌افتاده‌ترین روستاها، اهمیتی ندارد برای خانه‌ات مبل و یخچال بخواهی یا برای تراکتورت چرخ یا گاو و گوسفند برای مزرعه‌ات؛ همه چیز با یک سرچ ساده اینترنتی برایت مهیاست.

رونق مشاغل اینترنتی به جهش تولید می‌انجامد

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۳:۰۸/ ۴ دقیقه

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بهانه تراشی‌هایی همچون الزام به دریافت مجوزهای بی‌مورد در مسیر اقتصاد دیجیتال پذیرفتنی نیست، گفت که در سال جهش تولید رونق کسب و کارهای اینترنتی به معیشت مردم و آسودگی خیال آنها در تامین نیازهای روزانه کمک می‌کند.