نوشته های مرتبط: اقتدار فضایی، ماموریت اصلی سازمان فضایی ایران

واگذاری ساخت ۲ ماهواره راداری و اپتیکی به بخش خصوصی

۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۱۹:۳۸/ ۲ دقیقه

رئیس سازمان فضایی ایران از رسیدن به مرحله نهایی انتخاب ۲ کنسرسیوم برای واگذاری مراحل طراحی و ساخت ماهواره های سنجش از دور راداری و اپتیکی به بخش خصوصی خبر داد.

رویداد آسانسور فضایی دیجی‌کالانکست در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۷:۰۱/ ۳ دقیقه

آکادمی دیجی‌کالا (دیجی‌کالا نکست) با همکاری سازمان فضایی ایران برنامه طوفان فکری در حوزه فضایی و تکنولوژی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار کرد.

رویداد آسانسور فضایی و بندر ستارگان

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۷:۲۲/ ۲ دقیقه

آکادمی دیجی‌کالا با همکاری سازمان فضایی ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر رویداد آسانسور فضایی و بندر ستارگان را برگزار می‌کند.

چینی‌ها در سال ۲۰۲۰ یک «ماه مصنوعی» به آسمان می‌فرستند

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۱۶:۳۹/ ۳ دقیقه

مقامات رسمی چین از برنامه‌های خود برای پرتاب یک «ماهواره نورانی» به فضا در سال 2020 خبر داده‌اند. گفته شده که این ماه مصنوعی، هشت برابر روشن‌تر از ماه واقعی بوده و نوری به رنگ هوای گرگ و میش را به زمین خواهد تاباند.

آژانس فضایی اروپا از ۵۰۰ استارت‌آپ حمایت می‌کند

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۱۷:۴۳/ ۵ دقیقه

رییس سازمان فضایی ایران در صنعت فضایی ایران در نشستی مشترک با مدیران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: «جایگاه ویژه ای در جایگاه علمی کشور دارد.»

توجه به اقتصاد فضا اولویت ماست

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۰:۰۸/ ۵ دقیقه

رییس سازمان فضایی ایران گفت: پرتاب ماهواره در حوزه اقتدار فضایی عملکرد بسیار خوبی بود لیکن درحال حاضر در حوزه اقتصاد فضایی نیازمند تحول هستیم.

چرخ‌های زرهی مریخ‌نوردان ناسا

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۱۶:۰۰/ ۱ دقیقه

ناسا با الگو گرفتن از لباس‌های زرهی قرون وسطی، چرخ‌های جدیدی برای مریخ‌نورد‌های خود طراحی کرده که هم سبک و هم مقاوم است.

سرمایه‌گذاری ۳.۲ میلیون‌دلاری بر استارت‌آپی که ماهواره‌های فضایی اجاره می‌دهد

۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۷:۰۰/ ۸ دقیقه

با درس گرفتن از شکست پروژه ایریدیوم، اکنون استارت‌آپ لافت‌اوربیتال قصد دارد ماهواره‌های پرقدرت تجاری در اختیار مشتریان قرار دهد که هزینه نگهداری آن‌ها در فضا بسیار مقرون‌به‌صرفه است.