نوشته های مرتبط: ضرر کسب و کارها را از فیلترینگ بررسی می‌کنیم

خطوط دفتر کار مجازی دفتر شما برای چندمین بار قطع شد

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۹:۵۸/ ۶ دقیقه

خطوط سرشماره ۷ دفتر کار مجازی «دفتر شما» برای چندمین بار قطع شد. به گفته مدیرعامل «دفتر شما» براساس خواسته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که سال گذشته هم مطرح کرده بود، باید اطلاعات هویتی مشتری پیش از فعال شدن خط در سامانه شاهکار ثبت شود؛ اما مخابرات با کندی و تعلل، دسترسی «دفتر شما» به شاهکار را فراهم می‌کند.

لزوم بازتعریف مفاهیم دیجیتالی دستگاه قضایی

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۳:۲۰/ ۵ دقیقه

​​​​​​​دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت بازتعریف مفاهیم حقوقی و تحول دیجیتالی دستگاه قضایی در فضای مجازی در کشور تاکید کرد.

ماهواره‌سازی فله‌ای در ایران

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۸:۵۰/ ۱۳ دقیقه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش طی اظهار نظری در شبکه توئیتر اعلام کرد در حال حاضر ایران ۶ ماهواره آماده پرتاب دارد و متعاقب آن باید سرعت ارسال ماهواره به مدار نیز توسط کشورمان افزایش یابد.

وزارت ارتباطات گزارش عملکردش درباره فیلترینگ را منتشر کند

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۱۲:۰۷/ ۱۳ دقیقه

رضا الفت نسب: «متاسفانه مطلع شدیم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که مسئولیت تخصصی دارد، در زمینه ثبت نظر کارشناسی در پنل نظارت با کمیته فیلترینگ همکاری لازم را انجام نمی‌دهد.»

ارائه گواهی‌نامه یکساله به استارتاپ‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۶:۵۴/ ۲ دقیقه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به طور میانگین مجوزهای استارت‌آپی یک ساله هستند که اگر استارتاپ مشکلی نداشته باشد و صلاحیتش دوباره تایید شود، این گواهی تمدید می‌شود.

آینده از آن اقتصاد دیجیتال است

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۱۲:۲۹/ ۱۳ دقیقه

وزیر ارتباطات نسبت به برخی انتقادات به فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات در عصر دیجیتال پاسخ داد و گفت: وزارت ارتباطات مسئول همه ابعاد تحول دیجیتال نیست

حکم فیلترینگ تلگرام مبنای قانونی ندارد

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۱۸:۵۹/ ۱۰ دقیقه

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به ابعاد حقوقی فیلترینگ، اعلام کرد که قضا اصولاً یک امر موردی است و فیلترینگ با حکم قضایی جنبه سیاستگذاری برای کشور را پیدا می‌کند. بر همین اساس او معتقد است که فیلترینگ این‌چنینی مبنای قانونی ندارد.

روایت وزیر ارتباطات از همکاری امنیت سایبری با ترکیه تا مسدودسازی فیلترشکن‌ها!

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۲:۳۲/ ۶ دقیقه

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات پس از مراسم افتتاح الکامپ ۹۸ در جمع خبرنگاران حاضر شد و سوالات زیادی را پاسخ داد. در ادامه گزارشی از این جلسه پرسش و پاسخ را می‌خوانید.