نوشته های مرتبط: راست و دروغ‌های «فرار مغزها»

پل نوآوری دیجی‌کالا نکست؛ پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۹:۰۱/ ۵ دقیقه

رویداد پل نوآوری به منظور ایجاد پل ارتباطی میان دیجی‌کالا و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و مخاطبان اصلی این رویداد، دانشجویان، اساتید و محققان دانشگاهی هستند.

فرافکنی؛ پاشنه‌‎آشیل مغالطه در موضوع مهاجرت نخبگان

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۴:۴۹/ ۵ دقیقه

سو استفاده از نام چهره‌های شناخته شده علمی و سیاسی و بیان نقل قول‌های ساختگی و منتسب به ‌آنها یکی از محورهای اصلی در فرافکنی در موضوع مهاجرت نخبگانی است.

پل نوآوری دیجی‌کالا نکست؛ پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۱۱:۰۳/ ۶ دقیقه

رویداد پل نوآوری به منظور ایجاد پل ارتباطی میان دیجی‌کالا و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و مخاطبان اصلی این رویداد، دانشجویان، اساتید و محققان دانشگاهی هستند.

خروج سالانه ۱۸۰ هزار تحصیلکرده از کشور؛ ادعایی که مبنای آماری ندارد

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۵:۴۰/ ۴ دقیقه

اگر سالانه ۱۸۰ هزار نفر با تحصیلات عالی از ایران خارج شوند، فقط در ده سال نزدیک به ۱.۸ میلیون نفر مهاجر تحصیلکرده ایرانی باید در جهان مشغول فعالیت باشند!

رتبه ایران در حفظ و ماندگاری سرمایه‌های انسانی بهبود یافته است

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۳:۳۱/ ۵ دقیقه

آمارهای بین المللی نشان می‌دهد که ایران از نظر کلی مهاجرت نیروی انسانی و فرار مغزها دیگر در جمع ۳۰ کشور مهاجر فرست دنیا نیست و همچنین در جمع ۲۰ کشور اولی که دانشجویانشان به دیگر کشورها مهاجرت می‌کنند قرار ندارد.

راست و دروغ‌های «فرار مغزها»

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۱۱:۱۵/ ۲۱ دقیقه

‌مهاجرت نخبگان و سرآمدان علمی کشورمان به نقاط دیگر دنیا که از آن با عنوان فرار مغزها یاد می‌شود، مدت‌هاست به موضوعی مناقشه‌برانگیز و حاشیه‌ساز تبدیل شده است؛ آیا آمارهای رسمی شما نیز این موضوع را تأیید می‌کند؟ مثلا به‌تازگی از قول مسئولی اعلام شد ۱۸۰ ‌هزار نفر از دانش‌آموختگان کشور در سال ۱۳۹۴ به خارج رفته‌اند یا آماری به نقل از صندوق بین‌المللی پول در سال ۲۰۰۹ منتشر شده که حکایت از مهاجرت گسترده نخبگان از ایران دارد. نظرتان درباره این آمار چیست؟

دانشگاه‌ها می توانند چرخه دانش را در کشور خلق کنند

۱۳۹۷/۱۲/۰۶ - ۱۶:۳۱/ ۳ دقیقه

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور از واحدهای فناورانه، شتاب دهنده و استارتاپ استودیوهای فعال در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی بازدید کرد.

تعداد مهاجران نخبه ایرانی، بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی است

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۱۲:۰۰/ ۲۰ دقیقه

پرویز کرمی: تعداد مهاجرت نخبگان ایران کمتر از نصف میانگین جهانی است و متاسفانه عده‌ای طوری در رسانه‌ها و افکار عمومی، مهاجرت مغزهای ایرانی را ترسیم کرده‌اند که باعث شود بذر ناامیدی در کشور و جامعه شیوع پیدا کند و همه فکر کنند که هرکسی که سرش به تنش می‌ارزد از ایران مهاجرت می‌کند.