نوشته های مرتبط: فیلترینگ تیر خلاص به کسب‌وکارهای محلی

خطوط دفتر کار مجازی دفتر شما برای چندمین بار قطع شد

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۹:۵۸/ ۶ دقیقه

خطوط سرشماره ۷ دفتر کار مجازی «دفتر شما» برای چندمین بار قطع شد. به گفته مدیرعامل «دفتر شما» براساس خواسته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که سال گذشته هم مطرح کرده بود، باید اطلاعات هویتی مشتری پیش از فعال شدن خط در سامانه شاهکار ثبت شود؛ اما مخابرات با کندی و تعلل، دسترسی «دفتر شما» به شاهکار را فراهم می‌کند.

لزوم بازتعریف مفاهیم دیجیتالی دستگاه قضایی

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۳:۲۰/ ۵ دقیقه

​​​​​​​دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت بازتعریف مفاهیم حقوقی و تحول دیجیتالی دستگاه قضایی در فضای مجازی در کشور تاکید کرد.

وزارت ارتباطات گزارش عملکردش درباره فیلترینگ را منتشر کند

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۱۲:۰۷/ ۱۳ دقیقه

رضا الفت نسب: «متاسفانه مطلع شدیم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که مسئولیت تخصصی دارد، در زمینه ثبت نظر کارشناسی در پنل نظارت با کمیته فیلترینگ همکاری لازم را انجام نمی‌دهد.»

حکم فیلترینگ تلگرام مبنای قانونی ندارد

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۱۸:۵۹/ ۱۰ دقیقه

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به ابعاد حقوقی فیلترینگ، اعلام کرد که قضا اصولاً یک امر موردی است و فیلترینگ با حکم قضایی جنبه سیاستگذاری برای کشور را پیدا می‌کند. بر همین اساس او معتقد است که فیلترینگ این‌چنینی مبنای قانونی ندارد.

تلگرام چگونه به مادر سوپراپ‌های کاربران ایرانی تبدیل شد؟

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۱۵:۲۸/ ۲۳ دقیقه

تلگرام ذاتا یک سوپراپ نیست، اما در ایران نقش یک سوپراپ را بازی می‌کند. این اپلیکیشن به بازار سیداسماعیلی تبدیل شده که در آن از شیر مرغ تا جان آدمیزاد می‌توان یافت. چطور شد که تلگرام به مادر سوپراپ‌های کاربران ایرانی تبدیل شد؟

وزارت امور خارجه پیگیر اقدامات تحریمی اپل و گوگل است

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۱:۰۸/ ۴ دقیقه

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی در گفتگو با دیجیاتو عنوان می کند که این اتحادیه با وزارت امور خارجه جلساتی داشته و پیگیر اقدامات تحریمی اپل و گوگل علیه اپلیکیشن های ایرانی شده است.

بررسی روش‌های مختلف دور زدن محدودیت‌های اپل

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۴:۱۹/ ۹ دقیقه

بعد از تحریم‌های ایران و از بین رفتن امکان ارائه اپلیکیشن‌های ایرانی در اپ‌استور اپل، اپلیکشین‌های ios ایرانی با خرید گواهی توسعه سازمانی اقدام به کم کردن محدودیت‌ها ایجاد شده از سوی این شرکت و ادامه فعالیت کردند.

محدودیت احتمالی و بزرگ اپل در انتظار استارت‌آپ‌های ایرانی و کاربران آیفون

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۵:۰۷/ ۱۵ دقیقه

اپل به دنبال محدودسازی استفاده از «گواهی توسعه‌دهنده سازمانی» (Enterprise Developer Certificates) است. این گواهی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا یک اپلیکیشن را جدا از فضای اپ استور، به شکل مستقیم در اختیار مخاطب مورد نظرشان در سازمان خود قرار دهند.