جدیدترین تصویر ناسا از سطح خورشید
ناسا نزدیک‌تر می‌شود؛ ۷

جدیدترین تصویر ناسا از سطح خورشید

توسط مهدی بصیرت‌نیا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

همکاری همزمان سه تلسکوپ تحت‌نظر ناسا، شکوه خورشید را به نمایش گذاشت.

نوپانا: همکاری همزمان سه تلسکوپ در فضا زیر نظر سازمان فضایی آمریکا یا همان ناسا، به خلق تصویری شگفت‌انگیز از خورشید منجر شده است. این سازمان که تصمیم دارد بزودی بیش‌تر از هر زمانی در تاریخ به خورشید نزدیک شود، با انتشار این تصویر جلوه‌ای زیبا از کار علمی بزرگ خود را به دنیا نشان داد.

(همچنین بیشتر بخوانید: سفر تاریخی ناسا به مدار خورشید)

به گزارش نوپانا، در تصویری که به تازگی منتشر شده است می‌توان، انواع پرتوهای خورشیدی، مانند پرتوهای فرابنفش و همچنین مکان‌هایی از خورشید را که در آنها شدت فعالیت‌های خورشیدی بیشتر است، مشاهده کرد.

اولین تلسکوپ این مجموعه ساخت کشور ژاپن است و هاینود (Hinode) نام دارد. این تلسکوپ که از سال ۲۰۰۶، یعنی بیشتر از ۱۰ سال پیش با همکاری کشورهای آمریکا و انگلیس، به فضا فرستاده شد، اکنون در حال مطالعه روی خورشید است. بخش‌های سبز رنگ این تصویر که پرتوهای کم‌انرژی اشعه ایکس هستند، متعلق به این فضاپیما است. قسمت‌های آبی تصویر نیز حاصل کار تلسکوپ‌های طیفی ناسا به شمار می‌روند که اشعه پرانرژی ایکس را نشان می‌دهد.

علاوه بر این دو، در تصویر نقاط زرد و قرمز نیز مشاهده می‌شوند که پرتوهای فرابنفش خورشید بوده و رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا (SDO)، آنها را ثبت کرده است.

برچسب‌ها: Cyberspaceناساnasaجهانفناوریخورشیدsolar activity
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار است. او در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گرافیک و مدیریت و بازاریابی محتوا فعالیت دارد. مهدی بصیرت‌نیا سابقه تولید محتوا در حوزه علم و فناوری و مدیریت توزیع محتوا در چند پایگاه اطلاعاتی معتبر را در کارنامه خود دارد.