۳۰ روش برای مشتری‌مداری
قسمت پنجم ۷.۳

۳۰ روش برای مشتری‌مداری

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

احترام و و ارائه سرویس‌های مناسب، هم مشتریان را راضی نگه می‌دارد و هم کسب‌وکار را شکوفا می‌کند.

نوپانا: وقتی استارت‌آپ شما کوچک باشد و مشتریانی محدودی داشته باشید، جلب رضایت آنها دشوار نیست. اما با گسترش کسب‌وکار و افزایش تعداد مشتریان، رویکرد شما نیز باید تغییر کند و نسبت به آنها حساسیت بیشتری به خرج دهید. در ادامه روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که در هر شرایطی رضایت مشتری را به وجود می‌آورند:

۲۱- مشتریان بهتر است با خدمات شما آشنا باشند

بسیاری از افراد ممکن است به محصول یا سرویس شما احتیاج داشته باشند، اما به خاطر بی‌اطلاعی، هرگز به آن دسترسی پیدا نکنند. از روش‌های غیررسمی تبلیغاتی نیز استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید به افراد بیشتری خدمات خود را معرفی کنید.

۲۲- برای مشتریان قدیمی خود بنویسید

نامه یا ایمیل، فرقی نمی‌کند. برای مشتریان قدیمی خود بنویسید و از آنها قدردانی کنید. با این‌ کار، شما فرهنگ مشتری‌مداری خود را به تمام کسب‌وکارهای مشابه خود نشان می‌دهید و نماد قدردانی و احترام می‌شوید. این مسئله مساوی است با به دست آوردن مشتریانی وفادارتر.

۲۳- امانت‌دار اطلاعات شخصی باشید

در حفظ و نگهداری فرم‌ها، درخواست‌ها، مشخصات و آدرس مشتریان، نهایت تلاش خود را بکنید. اگر زمانی این اطلاعات به بیرون درز کند، مشتریان نسبت به کسب‌وکار شما بی‌‌اعتماد می‌شوند و کسب‌وکار شما بدنام می‌شود.

۲۴- تاریخ‌های ضروری را بدانید

در روز تولد مشتریان، برای آنها پیام تبریک بفرستید و در مناسبت‌ها و تاریخ‌های خاص از آنها تقدیر کنید. هرچقدر در این کار خلاقیت بیشتری به خرج دهید، تاثیر بیشتری روی رضایت‌مندی مشتریان می‌گذارید.

۲۵- اطلاعات مهم را ثبت کنید

اگر در زمینه کاری، مطلب مفیدی خواندید یا قرار بود برای کسی موردی را ارسال کنید، در اولین فرصت آن را در یک دفتر یادداشت بنویسید. در حجم بالای کاری، فراموشی به وجود می‌آید و این اتفاق به ضرر کسب‌وکار شما ختم می‌شود.

ادامه مطلب را در دیگر قسمت‌ها بخوانید

 30 روش برای مشتری‌مداری (قسمت اول)

30 روش برای مشتری‌مداری (قسمت دوم)

30 روش برای مشتری‌مداری (قسمت سوم)

30 روش برای مشتری‌مداری (قسمت چهارم)

برچسب‌ها: استارت‌آپموفقیت مشتریمشتری‌مداریMarketing Technologystartup
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا