یک استارت‌آپ روستایی ساده اما کاربردی
از پاریس تا بنگال؛ ۸

یک استارت‌آپ روستایی ساده اما کاربردی

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۱۰:۰۰ | ۵ دقیقه

یک زن کارآفرین فرانسوی که در روستا به طراحی لباس کودک مشغول است.

نوپانا: «ماری قایسلنیک» (Marie Ghyselinck) یک زن کارآفرین هنرمند است که استارت‌آپ خود را در یک محیط روستایی بنا کرده است. ماری پیش از این در پاریس مشغول به کار بود، اما پس از مدتی احساس کرد محیط شلوغ پاریس برای او مناسب نیست. او به همراه همسر خود به هندوستان رفت و روستایی به نام «شانتینیکتان» (Shantiniketan) را برای محل زندگی انتخاب کرد. روستایی که در ۲۰۰ کیلومتری کلکته واقع شده است.

زمانی که ماری در این روستا ساکن شد، زبان اهالی آن منطقه را نمی‌دانست و قادر به برقراری ارتباط نبود، اما پس از مدت کوتاهی زندگی در کنار آنها توانست رابطه خوبی با مردم آن منطقه برقرار کند. او درباره این تجربه خود می‌گوید: زندگی در میان اقوام با فرهنگی بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی که ما در آن بزرگ شده‌ایم، کار دشواری است اما برقراری یک ارتباط خوب می‌تواند بر هر چیزی غلبه کرده و مسیر را هموار کند.

(همچنین بخوانید: خلاقیت و نوآوری در صنایع غذایی)

ماری پس از مدتی زندگی در این روستا تصمیم گرفت به تولید لباس کودک بپردازد. او در این زمینه می‌گوید: قبل از تولد فرزندم تصمیم گرفتم برای او چند لباس طراحی کنم. طرح این لباس‌ها را به یکی از دوستان خیاط دادم و او این ایده را که از این راه کسب درآمد کنم، با من مطرح کرد.

ماری می‌گوید: قبل از اینکه کارم را شروع کنم با توجه به تجربه‌ای که در اروپا داشتم بسیار نگران بودم. مردم در اروپا در خصوص انتخاب کیفیت لباس بسیار سخت‌گیر و دقیق هستند. می‌دانستم که تا چه اندازه کیفیت پارچه و لباس برای مردم در سوی دیگر دنیا مهم است، اما هیچ شناختی نسبت به بازار هند و سلیقه مردم آن نداشتم و از این بابت بسیار نگران بودم.

پس از شروع کار استارت‌آپ، ماری و همسرش از استقبال مردم هند شگفت‌زده شدند. به گفته ماری، بازار طراحی و فروش لباس کودک در اروپا به شدت رقابتی و سرسخت است اما در هند رقابت چندانی در این زمینه وجود ندارد و پس از مدت کوتاهی از شروع این کسب‌وکار، توسعه و پیشرفت محقق می‌شود.

نام استارت‌آپ آنها «مارانگ‌برو» (Marangburu) است و تاکنون رقیب جدی در هندوستان برای آن وجود نداشته است. آنها هنوز اقدام به تأسیس وب‌سایت برای فروش آنلاین نکرده‌اند و محصولات خود را از طریق بوتیک‌هایی که تحت نظر آنها فعالیت می‌کنند به فروش می‌رسانند. ماری معتقد است: ما یک کمپانی کوچک هستیم. تمام اعضای تیم ما در خانه خود با استفاده از تجهیزات ساده کار می‌کنند اما در جلب رضایت مشتریان موفق بوده‌ایم. ما به دنبال سود کلان نیستیم و می‌توانم با صراحت بگویم تا پنج سال آینده می‌توانیم به این کار ادامه دهیم و خانواده‌های روستایی بسیاری نیز از همین راه درآمد داشته باشند.

ماری تصمیم به توسعه کسب‌وکار خود در ابعاد بزرگ‌تر ندارد و ترجیح می‌دهد روی کیفیت محصولات خود تمرکز کند. او در همین خصوص می‌گوید: ما بر افزایش تعداد محصولات تاکید نداریم اما از نیروهای جدید، مانند زنان روستایی که می‌توانند گلدوزی کنند یا دکمه‌های چوبی بسازند، استقبال و حمایت می‌کنیم.

ماری معتقد است شروع کسب‌وکار در یک محیط روستایی بهترین اتفاقی است که برای هر کارآفرین ممکن است رخ دهد. به گفته او محیط‌های روستایی ظرفیت زیادی برای راه‌اندازی انواع کسب‌وکارها دارند و این امر باعث اشتغال‌زایی برای اهالی خود روستا نیز هست.

منبع

(همچنین بخوانید: تحول در زیست‌بوم استارت‌آپی هند)

برچسب‌ها: هنداستارت‌آپکارآفرینMarangburuجهان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی