تاثیر شخصیت کارآفرین در حل مشکلات
توانایی ذهنی بالا، کلید بهبود کسب‌وکار ۷

تاثیر شخصیت کارآفرین در حل مشکلات

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۱۳:۰۰ | ۳ دقیقه

افرادی که ذهن تواناتری دارند، مشکلات را از ابعاد گوناگونی دیده و آنها را خلاقانه حل می‌کنند.

نوپانا: بسیاری از کارآفرینان برای حل مسائل، نگاه و رفتار مخصوص خود را دارند و مسائل را از زاویه‌ای می‌بینند که کمتر کسی به آن فکر می‌کند. مطالعات انجام‌شده در دانشگاه ملبورن نشان می‌دهد افرادی که ذهن بازتری دارند، جهان اطراف را از همه لحاظ متفاوت می‌بینند.

برای این کار روی ۱۲۳ نفر بررسی‌هایی انجام شده و با استفاده از آزمون‌های شخصیت، آنها را در این پنج زمینه مورد بررسی قرار دادند: سازگاری، پیروی از وجدان، برون‌گرایی، ویژگی‌های عصب‌شناختی و تجربه‌گرایی.

به گزارش نوپانا، در ادامه این پژوهش، به افراد شرکت‌کننده، به طور متوالی کارت‌هایی با رنگ‌های متفاوت نشان داده شد و مشخص شد ذهن بسیاری از آنها تنها یک رنگ را پردازش می‌کند و کمتر کسی به هردو رنگ توجه نشان می‌دهد.

افرادی که از نظر پنج مورد ذکر شده نمرات بهتری کسب کرده بودند، در آزمون رنگ‌ها نیز موفق بودند و می‌توانستند رنگ‌های بیشتری را از هم تفکیک کنند. این مسئله نشان‌دهنده این است که هرچه کارآفرین ذهن بازتری داشته باشد و از توانایی ذهنی بالاتری برخوردار باشد، در مواجهه با مشکلات، خلاقیت بیشتری از خود نشان می‌دهد و برعکس هرچه نسبت به تجارب تازه ذهن بسته‌تری داشته باشند، امکان غلبه بر مشکلات در آنها کمتر می‌شود.

تمام موارد ذکر شده، با بررسی دقیق و تمرین‌های کاربردی قابلیت بهبود دارند و پیشرفت در آنها به بهبود شرایط روحی و همچنین رشد کسب‌وکار منجر می‌شود.

(همچنین بخوانید: ورود بدبین‌ها ممنوع)

برچسب‌ها: کارآفرینکسب‌و‌کارموفقیت entrepreneurshipBusinessتوانایی ذهنی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا