۳۰ روش برای مشتری‌مداری
قسمت چهارم ۸

۳۰ روش برای مشتری‌مداری

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

احترام و و ارائه سرویس‌های مناسب، هم مشتریان را راضی نگه می‌دارد و هم کسب‌وکار را شکوفا می‌کند.

نوپانا: وقتی استارت‌آپ شما کوچک باشد و مشتریانی محدودی داشته باشید، جلب رضایت آنها دشوار نیست. اما با گسترش کسب‌وکار و افزایش تعداد مشتریان، رویکرد شما نیز باید تغییر کند و نسبت به آنها حساسیت بیشتری به خرج دهید. در ادامه روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که در هر شرایطی رضایت مشتری را به وجود می‌آورد:

۱۶- روی حرف خود بمانید

اگر به مشتریان وعده می‌دهید که از یک روز خاص سرویس تازه‌ای ارائه می‌دهید، در همان موقع کاری که وعده داده‌اید را عملی کنید. در برخی موارد حتی زودتر از موعد عمل کردن، کار درستی نیست.

۱۷- کار را کامل تحویل دهید

مشتری را منتظر نگذارید و تا کار او کامل انجام نشده به سراغ مشتری دیگری نروید. حتی گاهی مشتری از روند کار اطلاع ندارد و به عنوان مثال، محصولی که می‌خواهد به لوازم جانبی احتیاج دارد. در چنین مواردی از او سوالات لازم را بپرسید تا دوباره مجبور به تکرار پروسه خرید نشود.

۱۸- از انتخاب آنها قدردانی کنید

بسیاری از افراد حتی پس از خرید محصول، اطمینان کامل پیدا نمی‌کنند و ذهنشان درگیر می‌ماند. به آنها اطمینان دهید که انتخاب هوشمندانه‌ای داشته‌اند و دلیل این حرف خود را نیز بگویید.

۱۹- فریب ندهید

فریب یک مشتری تنها یک مشتری را از کسب‌وکار شما جدا نمی‌کند. حتی اگر هر مشتری یک بار می‌تواند از کسب‌وکار شما استفاده کند، فریب او کاملاً نادرست است و ضرر بیشتری به شما می‌رساند. زیرا همان یک نفر می‌تواند چندین نفر را معرفی یا منصرف کند.

۲۰- در ذهن مشتریان بمانید

راه‌های زیادی برای اینکه در ذهن مشتریان بمانید، وجود دارد، ارائه کارت‌های تخفیف، هدایای کوچک و اجرای برنامه‌های خارج از کسب‌وکار. برای اینکه مشتریان را پیگیر کار خود نگه دارید، از آنها فاصله نگیرید.

ادامه مطلب را در دیگر قسمت‌ها بخوانید

 30 روش برای مشتری‌مداری (قسمت اول)

30 روش برای مشتری‌مداری (قسمت دوم)

برچسب‌ها: Marketing Technologyاستارت‌آپمشتری‌مداریبازاریابیstartup
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا