دستیار صوتی‌ هوش‌مصنوعی نوکیا
«ویکی» می‌آید ۴

دستیار صوتی‌ هوش‌مصنوعی نوکیا

توسط علی رنجبران | ۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۰۹:۳۹ | ۲ دقیقه

نوکیا به زودی دستیار هوش‌مصنوعی خود را خواهد‌‎ ساخت.

به نظر می‌رسد که تقریبا همه می‌خواهند وارد بازی هوش‌مصنوعی شوند. نوکیا که در حال حاضر زیر پرچم غول بزرگ شبکه، HMD فعالیت می‌کند، نام «ویکی» را برای دستیار صوتی و تایپی گوشی‌های هوشمند و محیط وب انتخاب کرده‌است.  

جزئیاتی رسیده از این پروژه اندک و عملا نایاب است، نکته روشن اینجاست که برای چه منظوری ساخته‌شده و بخش مبهم قضیه این است که نوکیا چه استفاده‌ای از آن خواهد کرد؟

تعجب‌آور نیست که کمپانی اطلاعات زیادی در این مورد را بازگو نکند. نوکیا گاه‌ و بی‌گاه علائم تجاری را ثبت می‌کند، اما به گفته یکی از سخنگویان این شرکت، دقیقا مشخص نیست که کی و چگونه مورد استفاده نوکیا قرار خواهند‌گرفت. البته که باید به خاطر داشت که کمپانی‌های بزرگ این علامت‌های تجاری و برندها را گاهی به عنوان یک محافظ ثبت می‌کنند. ممکن است عزمی برای تولید محصول نداشته باشند اما نمی‌خواهند که کس دیگری هم از این نام و نشان استفاده کند.

مطمئنا نمی‌توان انتظار داشت که دستیار صوتی‌ هوش‌مصنوعی نوکیا، روی گوشی هوشمندی با برند خود این کمپانی ظاهر شود. HMD ممکن است که نام نوکیا را در مشتش داشته باشد اما این به معنی فعالیت تمام و عیار با این شرکت فنلاندی نیست. اگر «ویکی» روزی به بازار عمومی برسد، می‌تواند از آن محصولاتی باشد که روی هر گوشی هوشمندی بنشیند یا به آسانی در محیط وب فعالیت کند.

برچسب‌ها: جهانتکنولوژیشرکتبازار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علی رنجبران

علی رنجبران

علی رنجبران دانش آموخته مهندسی معدن از دانشگاه تهران است. او از سال ۱۳۸۳ در نشریات دانشجویی و سپس به صورت حرفه‌ای در رسانه‌های مختلف به روزنامه‌نگاری علمی و ترویج دانش و فناوری مشغول بوده است. علی رنجبران سابقه دبیری تحریریه، دبیر سرویسی چندین نشریه معتبر را دارد.