۳۰ روش برای مشتری‌مداری
قسمت سوم ۷.۵

۳۰ روش برای مشتری‌مداری

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۰ - ۱۳:۰۵ | ۴ دقیقه

احترام و و ارائه سرویس‌های مناسب، هم مشتریان را راضی نگه می‌دارد و هم کسب‌وکار را شکوفا می‌کند.

نوپانا: وقتی استارت‌آپ شما کوچک باشد و مشتریان محدودی داشته باشید، جلب رضایت آنها، چندان دشوار نیست، اما با گسترش کسب‌وکار و افزایش تعداد مشتریان، رویکرد شما نیز باید تغییر کند و نسبت به آنها حساسیت بیشتری به خرج دهید. در ادامه روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که در هر شرایطی رضایت مشتری را به وجود می‌آورند:

۱۱- راحت بگویید «نمی‌دانم»

گاهی مشتریان سوالات عجیب و غریبی می‌پرسند. جای اینکه سعی کنید با هر روشی آنها را متقاعد کنید، خیلی راحت بگویید نمی‌دانم و تلاش کنید تا جواب سوال او را پیدا کنید. یادتان باشد صداقت، روی وفاداری مشتریان تاثیری مستقیم می‌گذارد.

۱۲- از مشتری حمایت کنید

حتی اگر اشتباهی از مشتری سر بزند، به جای شکایت‌کردن، سعی کنید او را آرام کنید و مسئولیت اتفاق را به عهده بگیرید. این که مشتری احساس کند از او حمایت می‌کنید، اهمیت بالایی دارد.

۱۳- جدیدترین خدمات را ارائه دهید

به‌روز باشید و برای پاسخ‌گویی به مشتریان خود از تازه‌ترین فناوری‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال دیگر کسی برای شنیدن صدای مشتریان از صندوق انتقادات و پیشنهادات استفاده نمی‌کند و راه‌های ارتباط آنلاین به وجود آمده‌اند.

۱۴- سریع باشید

تا حد ممکن در ارائه خدمات خود، زمان کمتری هدر دهید و هرچه سریع‌تر محصول خود را به مشتری برسانید. اگر در تبلیغات خود به زمان تحویل اشاره کرده‌اید، حساسیت خود را روی این موضوع افزایش دهید.

۱۵- همان چیزی که مشتری می‌خواهد را ارائه دهید

اگر بین محصول سفارش داده شده و چیزی که تحویل گرفته می‌شود، تفاوتی وجود داشته باشد، مشتری دلسرد می‌شود و صداقت شما زیر سوال می‌رود. پس تصویر غلطی از خود ایجاد نکنید.

ادامه مطلب را در دیگر قسمت‌ها بخوانید

30 روش برای مشتری‌مداری (قسمت اول)

30 روش برای مشتری‌مداری (قسمت دوم)

برچسب‌ها: استارت‌آپبازاریابیکسب‌و‌کارMarketing Technologyمشتریمشتری‌مداری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا