نسخه جدید اندروید، در تابستان منتشر می‌شود
هوش مصنوعی در تلفن‌های همراه؛ ۷

نسخه جدید اندروید، در تابستان منتشر می‌شود

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۰ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

سیستم‌‌عامل جدید اندروید با نمونه‌های قبلی تفاوت‌های اساسی دارد.

نوپانا: شرکت گوگل اعلام کرده است که تا مرداد ماه امسال، ابتدا نسخه جدید گوگل اندروید و پس از آن مدل جدید تلفن‌های همراه هوشمند خود با نام پیکسل دو را در اختیار همه قرار خواهد داد. سیستم‌عامل اندروید O، که تا کنون تنها در اختیار توسعه‌دهندگان تلفن‌ همراه قرار گرفته است، نسبت به مدل‌های قبلی اندروید تفاوت‌های جالبی دارد و استفاده از آن بسیار راحت‌تر خواهد بود.

این شرکت قصد دارد همانند نسخه کنونی اندروید گوگل، یعنی اندروید N، این سیستم‌عامل را در اختیار تلفن‌های همراه پیکسل و نکسوس قرار دهد. هرچند گمانه‌زنی‌ها در مورد نسخه جدید این سیستم‌عامل حاکی از آن است که گوشی‌های هوشمند جدید شرکت نوکیا نیز با این سیستم‌عامل سازگار خواهند بود.

یکی از ویژگی‌های بارز نسخه جدید اندروید، تنسورفلو (TensorFlow) نام دارد که با وجود آن، به وسیله هوش مصنوعی عملکرد نرم افزارها سریع‌تر خواهد شد و حجم کمتری اشغال می‌کنند. علاوه بر ویژگی ذکر شده و بسیاری ویژگی‌های دیگر، این سیستم عامل از نظر امنیتی در سطح بالاتری قرار دارد و شرکت گوگل حتی بدون درخواست کاربران، نرم‌افزارهای مضر و غیرقانونی را در تلفن همراه آنها بررسی می‌کند.

در مورد اندروید O، بحث‌های زیادی مطرح شده است و باید منتظر ماند و دید که نسخه جدید این سیستم‌عامل تا چه اندازه در بازار رقابت موفق خواهد بود.

(همچنین بخوانید: محصول جدید خالق اندروید)

برچسب‌ها: گوگلGoogleهوش مصنوعیاندرویدفناوریاندروید ۸
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا