۳۰ روش برای مشتری‌مداری
قسمت دوم ۸

۳۰ روش برای مشتری‌مداری

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۱۹ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

احترام و و ارائه سرویس‌های خوب، هم مشتریان را راضی نگه می‌دارد، هم کسب‌وکار را شکوفا می‌کند.

نوپانا: وقتی استارت‌آپ شما کوچک باشد و مشتریانی محدودی داشته باشید، جلب رضایت آنها دشوار نیست. اما با گسترش کسب‌وکار و افزایش تعداد مشتریان، رویکرد شما نیز باید تغییر کند و نسبت به آنها حساسیت بیشتری به خرج دهید. در ادامه روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که در هر شرایطی رضایت مشتری را به وجود می‌آورند:

۶- با بازاریابان در ارتباط باشید

بازاریابان و کارمندان، بیش از سایر بخش‌ها با مشتریان ارتباط دارند، از طریق آنها به مشتریان اطلاعات دسته اول بدهید و نیازهای آنها را بشنوید. وجود یک سیستم اطلاع‌رسانی قوی، ضروری است.

۷- در آنها حس خوب ایجاد کنید

دادن حس توجه مثبت به مشتریان روش‌های علمی زیادی دارد. با توجه به نوع کار خود با آنها به گونه‌ای برخورد کنید که هم خود را ارزشمند و هم شما را بهترین ارائه دهنده خدمات مورد نیاز بدانند.

۸- از عبارات درست استفاده کنید

کلمات و عبارات زیادی در رضایت مشتری نقش دارند. به آنها کلمات جادویی می‌گویند. مشتریان از شنیدن آنها خوشحال شده و به کسب‌وکار شما توجه بیشتری می‌کنند.

۹- بخواهید که آنها به شما بگویند

«چطور می‌توانم به شما کمک کنم؟» این جمله از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا به مشتری فرصت می‌دهد چیزی که می‌خواهد را با جزئیات توضیح دهد. این عبارت به مشتری این پیام را می‌دهد که شما قصد کمک دارید، نه قصد فروش.

۱۰- راه‌حل ارائه دهید

به مشتریان خود بگویید راه‌حل مسئله آنها در دست شماست. در حقیقت مشتریان کالا نمی‌خرند، آنها به دنبال خرید راه‌حل هستند. آنها جواب‌های مستقیم و شفاف را به هر حرف دیگری ترجیح می‌دهند.

ادامه مطلب را در دیگر قسمت‌ها بخوانید

30 روش مشتری‌مداری (قسمت اول)

برچسب‌ها: Marketing Technologyاستارت‌آپبازاریابیکسب‌و‌کارstartup
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا