نخستین رویداد نوآیش شتاب‌دهنده اَکسل اصفهان برگزار می‌شود
با هدف شتاب‌دهی استارت‌آپ‌های بومی؛ ۸.۳

نخستین رویداد نوآیش شتاب‌دهنده اَکسل اصفهان برگزار می‌شود

توسط قاسمی | ۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۰۹:۰۰ | ۶ دقیقه

در فرآیند داوری نوآیش، هر تیم دو دقیقه فرصت دارد ویدئوی تولیدی خود را پخش کند و در پنج دقیقه فعالیت استارت‌آپ خود را به داوران ارائه دهد. پنج دقیقه نیز فرصت برای پرسش و پاسخ داوران در نظر گرفته شده است.

نوپانا: نخستین رویداد نوآیش اَکسل اصفهان، روز جمعه ۱۹ خرداد ماه سال جاری از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۳ در دفتر شتابدهنده اکسل به نشانی اصفهان، خیابان 22 بهمن، روبروی مجموعه اداری ساختمان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، برگزار می‌شود. در حال حاضر ۱۰ تیم در دوره فن‌افزایی حاضر هستند و باید دید کدام‌یک از آنها می‌توانند این دوره را با موفقیت پشت‌سر گذاشته و وارد دوره فن‌آفرینی شوند.

در این رویداد تیم‌های حاضر در فن‌افزایی، داوری شده و در نهایت بین سه تا هفت تیم استارت‌آپی به دوره فن‌آفرینی ورود پیدا می‌کنند. قرار است رویداد نوآیش اَکسل اصفهان هر سال در دو دوره برگزار ‌شود و در هر دوره، نزدیک به ۱۲ تیم به مرحله فن‌آفرینی می‌رسند.

در فرآیند داوری نوآیش، هر تیم دو دقیقه فرصت دارد ویدئوی تولیدی خود را پخش کند و در پنج دقیقه فعالیت استارت‌آپ خود را به داوران ارائه دهد. پنج دقیقه نیز فرصت برای پرسش و پاسخ داوران در نظر گرفته شده است.

گفتنی است پس از اینکه تیم‌ها وارد فن‌آفرینی ‌شدند، طی یک دوره ۱۱۰ روزه به تکمیل محصول و برنامه بازار خود می‌پردازند. همچنین روی این استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری حدود ۳۵ میلیون تومانی صورت می‌گیرد.

رویداد رونمایش اَکسل اصفهان نیز برای جذب سرمایه‌گذاران تخصصی، اوایل پاییز امسال برگزار خواهد شد.

شتاب‌دهنده اَکسل، بزرگ‌ترین شتاب‌دهنده استانی است که در زمینه‌ توسعه‌ محصولات و کسب‌وکارهای ICT به ویژه در حوزه‌های گردشگری الکترونیک، اینترنت اشیاء (IoT)، بازی‌های روی بستر تلفن همراه و اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تمرکز کرده است. راهبرد شتاب‌دهنده اَکسل، توسعه مراکز شتاب‌دهی محلی در استان‌های مستعد کشور است.

در این راستا مأموریت اَکسل، شتاب بخشیدن به توسعه تیم‌ها و کسب‌وکارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) با تخصیص سرمایه مرحله کِشت ایده، مربی‌گری تخصصی، فضای کاری مشترک مطابق با استانداردهای روز دنیا و پشتیبانی از تیم‌های کارآفرین با تأمین زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌ افزاری مناسب است.

در این راستا از شش ماهه دوم سال ۹۵، تیم اَکسل بیش از ۵۰ رویداد در شهرهای مختلف ایران برگزار کرده است و با بیش از سه هزار نفر از جوانان کارآفرین در سراسر کشور، مصاحبه و ایده‌های کسب‌وکاری آنها را مورد بررسی قرار داده است.

مجموعه اَکسل علاوه بر شتاب‌دهی تیم یا ایده‌های برتر، در قالب برگزاری رقابت‌ها و رویدادهای منظم، ظرفیت‌های استانی را شناسایی می‌کند و با تیم‌های برتر برای تولید خدمات ارزش افزوده نیز همکاری خواهد داشت.

(همچنین بخوانید: استارت‌آپ دو نوجوان ۱۴ ساله ایرانی)

برچسب‌ها: شتاب‌دهندهرویدادAxellشتاب‌دهنده اکسلاصفهان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره قاسمی

قاسمی