دانش‌بنیان‌ها در سایه نگاه سنتی به اشتغال
لزوم فرهنگ‌سازی در کشور؛ ۸

دانش‌بنیان‌ها در سایه نگاه سنتی به اشتغال

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۱۹ - ۱۴:۰۰ | ۲ دقیقه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه سنتی به مقوله اشتغال در فرهنگ ایرانی سبب شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان مورد بی‌مهری قرار گیرند.

نوپانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: رضا علیزاده عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: طی چند سال اخیر، توجه به این شرکت‌های پربازده در دستور کار قرار گرفته، اما هنوز آن‌طورکه باید شاهد رونق در این شرکت‌ها نبوده‌ایم. 

او ادامه داد: نگاه سنتی به مقوله اشتغال در فرهنگ ایرانی سبب شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان مورد بی‌مهری قرار گیرند،  به همین علت با فرهنگ‌سازی مناسب می‌توان شرایط را برای گرایش بیشتر به سمت فعالیت در این شرکت‌ها فراهم کرد.

علیزاده با گلایه از سخت‌گیری‌های افراطی بیان کرد: تاکنون عده‌ای برای فعالیت در این شرکت‌ها مراجعه کرده‌اند، اما به علت بروکراسی اداری هنوز موفق به اقدام نشده‌اند.

او با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر کشوری است، افزود: متأسفانه نگاه‌ها همواره به سوی منابع نفتی بوده و این مسئله بزرگترین مانع رونق این بخش تلقی می‌شود. بنابراین باید از طریق اتخاذ سیاست‌های درست، برنامه‌‌هایی جهت تغییر این نگاه مدون داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان تصریح کرد: در صورت توجه و اعتماد بیشتر به شرکت‌های دانش‌بنیان، روند پروژه‌ها با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت.

(همچنین بخوانید:‌ وزارت خارجه، پلی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان)

برچسب‌ها: دانش‌بنیاناقتصاد دانش‌بنیانسرمایه‌انسانیKnowledge Base
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.