سفر تاریخی ناسا به مدار خورشید
مأموریتی که دیگر غیرممکن نیست؛ ۸.۷

سفر تاریخی ناسا به مدار خورشید

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

ناسا با ارسال فضاپیمایی به نزدیکی خورشید، دیدگاه‌های علمی تازه‌ای به دست می‌آورد.

نوپانا: سازمان ناسا اعلام کرد ۳۱ جولای ۲۰۱۸ سفر خود را به خورشید آغاز خواهد کرد. کاوشگری که از طرف این سازمان ارسال می‌شود، تا فاصله شش میلیون کیلومتری خورشید خواهد رفت. این نخستین بار است که چنین رویدادی رخ می‌دهد.

هدف از این سفر ماجراجویانه و تاریخی، انجام بعضی تحقیقات علمی همچون پژوهش در زمینه بادهای خورشیدی و اندازه‌گیری میدان الکتریکی و مغناطیسی خورشید است. عکاسی از خورشید نیز بخش هیجان‌انگیزی از این سفر خواهد بود. ناسا اعلام کرده است که این ماموریت جهت پیش‌بینی طوفان‌های خورشیدی، یافته‌های بسیار مفیدی به دنبال دارد.

به گزارش نوپانا، ناسا به این پروژه بزرگ که در زمینه نجوم دیدگاه‌های تازه‌ای در پی خواهد داشت، یک‌و‌نیم میلیارد دلار بودجه اختصاص داده است. فضاپیمایی که ساخته شده است، بدنه‌ای از جنس کامپوزیت کربن دارد و با ضخامت ۱۱/۴ سانتی‌متری، قادر است در دمای ۱۳۷۷ درجه مقاومت کند.

ناسا این ماموریت خود را به یاد دانشمند علم فیزیک، یوجین پارکر، «Parker Solar Probe» نام‌گذاری کرده است و تصمیم دارد در طول هفت سال آتی، ۲۴ بار دیگر این فضاپیما را به خورشید نزدیک کند و تا حد ممکن تحقیقات خود را در فاصله نزدیک‌تری به آن انجام دهد.

(همچنین بخوانید: راکت فیبرکربنی به زودی آماده پرتاب است)

برچسب‌ها: هواوفضاعلمیناساnasaجهاندانشتکنولوژیParker Solar Probe
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا