آیا مغز می‌تواند مهارت‌ها را دانلود کند؟
پروژه‌ای جسورانه در تحقیقات نظامی؛ ۶

آیا مغز می‌تواند مهارت‌ها را دانلود کند؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۱۴:۰۰ | ۲ دقیقه

مغز انسان به قدری قدرتمند است که می‌تواند میلیون‌ها اطلاعات مختلف را حفظ و تحلیل کند.

نوپانا به نقل از ایسنا: سازمان «پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا» (DARPA) در پی راهی برای دانلود مهارت‌ها و مطالب توسط مغز به جای فراگیری آنهاست. مغز انسان به قدری قدرتمند است که می‌تواند میلیون‌ها اطلاعات مختلف را حفظ و تحلیل کند، حتی قوی‌تر از قدرتمندترین رایانه‌های امروزی.

شگفت‌انگیز است که انسان می‌تواند به مغز دستور تغییر فیزیکی بدهد و این  سازمان به دنبال کار بر روی این ویژگی مغز است تا ظرفیت مغز افراد را برای آموزش فوق سریع بالا ببرد. DARPA یک سازمان تحقیقاتی و فناوری است که مسئولیت توسعه و ساخت فناوری‌های نوین برای استفاده ارتش را برعهده دارد و در سال ۱۹۵۸ تاسیس شده است.

(همچنین بخوانید: رشد ساعت‌های هوشمند با سرمایه جمعی)

«نوروپلاستیسیتی» (Neuroplasticity) قابلیت عصبی مغز برای اتصال مجدد به خود برای ساخت اتصالات عصبی جدید است. این قابلیت جزء مهمی از فرآیند یادگیری است. دانشمندان دارپا قصد دارند تا با بهبود این امکان مغز، موجب یادگیری سریع‌تر شوند.

بدین منظور دانشمندان دارپا با کمک زبان‌شناسان و تحلیلگران هوش، پروژه «آموزش نوروپلاستیسیتی (عصبی) هدفمند» را برای فعال‌سازی سیناپس‌های پلاستیسیتی با استفاده از روش‌های ایمن تحریک عصبی، کلید زده‌اند. دارپا امیدوار است که این تحریکات عصبی بتواند مغز را وارد حالتی کند که بتواند مسائل مختلف را به سرعت فرابگیرد یا به اصطلاح دانلود کند.

در این حالت مغز در موقعیت واکنش بسیار سریع و بالای عصبی قرار می‌گیرد که به جای صرف چندین ماه برای فراگیری مسایل، در کمترین زمان ممکن اطلاعات را دانلود و پردازش می‌کند. از دستاوردهای این پروژه ابتدا در ارتش استفاده خواهد شد و بعدها جنبه عمومی پیدا می‌کند.

(همچنین بخوانید: ساعت‌های هوشمند اندروید)

برچسب‌ها: جهانفناوریامنیتDARPA
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.