ماشین‌های خودرانه، اولین گام از شهر آینده
مایکروسافت در راه ساختن دنیای آینده ۴.۷

ماشین‌های خودرانه، اولین گام از شهر آینده

توسط علی رنجبران | ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۷:۴۷ | ۲ دقیقه

ماشین‌های خودرانه (بدون راننده) اولین قطعه‌ از پازل شهر آینده هستند.

هرچه که راجع به ماشین‌های خودکار می‌دانید را برای لحظه ای فراموش کنید و کنار بگذارید. ماشین های خودرانه تنها قطعه ای کوچک از پازل دنیای آینده هستند.

سرمایه‌گذاری واقعی در آینده، روی وسایلی است که با گرفتن داده حرکت می‌کنند؛ گروه گسترده‌ای از وسایل نقلیه‌ای که سرور مرکزی اطلاعات را تغذیه می‌کنند تا نه تنها جریان ترافیکی روان‌تر شود، بلکه از تصادف جلوگیری شود، مصرف سوخت کمتر شود و مسیرهای بهتری معرفی شوند.

شانس اندکی هست که بیشتر ما تا یک یا دو دهه آینده بتوانیم صاحب ماشینی کاملا خودکار باشیم. اتفاقی که در نهایت خواهد افتاد این است که این ماشین‌ها به یکدیگر، زیرساخت‌های جاده‌ای و فراتر از آن به اینترنت اشیا، ادارات و محل سکونت کاربران متصل خواهند بود. این آینده‌ای است که مایکروسافت تصویر می کند. در این آینده حتی ماشین‌های قدیمی نیز با ارتقا پیدا‌کردن می‌توانند به این سیستم ابری متصل‌ شوند و این آینده ممکن است از آنچه فکرش را می‌کنید نزدیک‌تر باش.

یکی از بزرگ‌ترین قدم‌های این مسیر اخیرا با اعلام پلاتفرم وسایل متصل مایکروسافت برداشته شده است. این پلاتفرم شامل ابزارها و الگوریتم‌هایی است که تمام کمپانی‌های ماشین‌سازی برای ساختن تکنولوژی و تحلیل اطلاعات به آن نیاز خواهند‌داشت.

این اتفاق، اولین گام در راه شهرهای هوشمند آینده است. اطلاعاتی که از وسایل نقلیه به سرور مرکزی خواهد رسید به طراحان شهری کمک می کند تا شهر را کاراتر بسازند و مدیریت کنند.

برچسب‌ها: جهانتکنولوژیاینترنت اشیاسرمایه‌گذارایدهحمل‌و‌نقل
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علی رنجبران

علی رنجبران

علی رنجبران دانش آموخته مهندسی معدن از دانشگاه تهران است. او از سال ۱۳۸۳ در نشریات دانشجویی و سپس به صورت حرفه‌ای در رسانه‌های مختلف به روزنامه‌نگاری علمی و ترویج دانش و فناوری مشغول بوده است. علی رنجبران سابقه دبیری تحریریه، دبیر سرویسی چندین نشریه معتبر را دارد.