اسنپ‌چت يک شرکت توليدکننده‌ پهپاد را خريد
گام بلند به سوی بازار سخت‌افزار؛ ۳.۳

اسنپ‌چت يک شرکت توليدکننده‌ پهپاد را خريد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۱۸:۰۰ | ۳ دقیقه

اين اولين باري نيست که اسنپ‌چت تصميم به خريد يک استارت‌آپ سازنده‌ پهپاد گرفته است.

نوپانا به نقل از زومیت: بنا به گزارش جديدی که توسط باز‌فيد منتشر شده، اسنپ‌چت با پرداخت مبلغي کمتر از يک ميليون دلار، يک استارت‌آپ کوچک ساخت پهپاد را که در شهر ونيز فعاليت مي‌کند، خريداري کرده است. اين اولين باری نيست که این شرکت تصميم به خريد يک استارت‌آپ سازنده‌ پهپاد گرفته است. اما قرارداد خريد Ctrl Me Robotics به آن معنا است که اسنپ قصد دارد در بازار سخت‌افزار نيز حضور مؤثرتری داشته باشد.

براساس گزارش بازفيد، اکنون کمپاني اسنپ‌چت به‌ عنوان بخشي از قرارداد ياد شده، سايمن سايتو‌ نيلسن، مؤسس Ctrl Me Robotics را هم به خدمت خود درآورده و علاوه بر اين، برخي از تجهيزات و لوازم این استارت‌آپ را نيز خريداري کرده است.

(همچنین بخوانید: استوری‌های نزدیک‌تر را ببینید)

در گزارش مورد بحث همچنين به اين مورد اشاره شده که مؤسس Ctrl Me Robotics قبلا صحبت‌هايي در مورد خريد احتمالي اين استارت‌آپ توسط اسنپ کرده است. وب‌سايت Ctrl Me Robotics هم‌اکنون به حالت غيرفعال درآمده و صفحات شبکه‌های اجتماعي اين استارت‌آپ نيز در ماه اکتبر هيچ پست جديدي منتشر نکرده‌اند. مشخصاً توقف فعاليت وب‌سايت و شبکه‌هاي اجتماعي اين استارت‌آپ به دليل خريداری شدن آن توسط اسنپ‌چت رخ داده ولي اسنپ‌چت از بيان هر گونه جزئيات در اين رابطه خودداری کرده است.

پس از اينکه شرکت اسنپ‌چت عينک هوشمند Spectacles را توليد و روانه‌بازار کرد، شايعات مختلفی در مورد اينکه اين کمپاني قصد دارد در حوزه‌ پهپاد و توليد انواع ديگري از سخت‌افزار فعاليت کند، منتشر شد. اگرچه عينک هوشمند اسنپ‌چت به‌صورت گسترده در همه‌جا و توسط افراد زيادي مورد استفاده قرار نمي‌گيرد، اما نبايد اين موضوع را فراموش کنيم که اين محصول اکنون به يک تجارت ميليون دلاري تبديل شده است.

اسنپ‌چت در گزارش درآمدهاي مالي خود اعلام کرد که مبلغ هشت ميليون دلار از فروش عينک هوشمند Spectacles به دست آورده است و به همين دليل اين شرکت قصد دارد کاوش در تکنولوژي‌هاي جديد را همچنان ادامه دهد. مديرعامل اسنپ‌چت، ايوان اشپيگل در توضيحات مربوط به زمان معرفي عينک هوشمند Spectacles، گفته است: اينکه ببينيم مردم لحظات زندگي خود را از زاويه ديد خود ثبت مي‌کنند واقعا هيجان‌انگيز است.

(همچنین بخوانید: چرا شبکه اجتماعی جدیدی از راه نمی‌رسد؟)

برچسب‌ها: startupSnapchatپهبادشبکه اجتماعیارتباطاتاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.