پنجاه نشانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی
قسمت سوم ۸

پنجاه نشانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

اگر از این ویژگی‌ها برخوردار هستید، این توانایی را دارید که استارت‌آپ مورد نظر خود را تاسیس کنید.

نوپانا: اگر پشت میز کار نشسته‌اید و در مورد راه‌اندازی یک کسب‌وکار شخصی خیال‌پردازی می‌کنید، این مطلب مخصوص شماست. هرکسی می‌داند راه‌اندازی یک کسب‌وکار آسان نیست و مقدمات خاص خودش را دارد. اما چیزی که بیشتر از موارد مقدماتی مانند سرمایه، دفتر و نوع کار، اهمیت دارد، برخی از خصوصیات شخصیتی هستند که به شما می‌گویند مناسب این کار هستید. در ادامه پنجاه مورد اصلی آنها را مرور می‌کنیم:

۱۱- تمایل به مدیریت

اگر معمولاً در جمع‌های دوستانه و محیط کار، مسئولیت‌های اصلی را بر عهده می‌گیرید و تمایل دارید خودتان اکثر کارها را انجام دهید، شما دارای شخصیت مدیریتی هستید. این شخصیت مسئولیت‌های بی‌مورد بر عهده نمی‌گیرد، بلکه می‌کوشد با مدیریت امور، مسیر تازه‌ای بگشاید و حتی کسب‌وکار مخصوص خود را تاسیس کند.

۱۲- میل به شناخته شدن

کارآفرینان بزرگ، همیشه به دیده شدن و داشتن یک برند با نام خود علاقه داشته و دارند. آنها در واقع از زندگی چیزی فراتر از دیگران می‌خواهند و آن هم ماندگاری در ذهن مردم است. اگر این خصوصیت را دارید، می‌توانید به یک کسب‌وکار موفق فکر کنید.

۱۳- دیدن توانایی‌ها 

فردی که در خود و دیگران بیشتر از توانایی‌ها، به مدرک و اطلاعات ظاهری اهمیت می‌دهد، نمی‌تواند کارآفرین خوبی شود. در استارت‌آپ‌ها همیشه افرادی موفق هستند که از نظر مهارتی سطح بالایی دارند. اگر یکی از این افراد نیستید، با این افراد کار کنید.

۱۴- پایان کار

گاهی ممکن است به دلایل مختلف، کاری که در آن مشغول هستید، به پایان برسد یا فرد دیگری جای شما استخدام شود. این به معنی فاجعه نیست. در واقع یک فرصت مناسب است که به داشتن یک کسب‌وکار شخصی فکر کنید.

۱۵- توانایی خطر کردن

اگر مجرد هستید، نباید زیاد نگران ریسک کردن و حمایت دیگران باشید. این دوره‌ها در زندگی هرکسی وجود دارد و فرصت‌های طلایی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار شخصی هستند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید:

پنجاه علامت برای راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی (قسمت اول)

پنجاه علامت برای راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی (قسمت دوم)

برچسب‌ها: استارت‌آپکسب‌و‌کارموفقیت Businessstartup
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا