اکثر کاربران استفاده نادرستی از لینکدین دارند
مدیرعامل سابق لینکدین: ۸.۷

اکثر کاربران استفاده نادرستی از لینکدین دارند

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۱۵ - ۱۰:۰۰ | ۵ دقیقه

نحوه کار در این شبکه اجتماعی با شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک کاملاً متفاوت است.

نوپانا: اگر کاربر لینکدین هستید، می‌توانید در این شبکه اجتماعی با افرادی که نمی‌شناسید، برای بهبود کسب‌وکار خود ارتباط برقرار کنید. اکثر افراد فکر می‌کنند هرچه بیشتر در این وب‌سایت فعالیت کنند، احتمال موفقیت آنها بیشتر خواهد بود و دلیل آن درخواست‌های بیشتری است که از طرف غریبه‌ها برای آنها می‌آید.

نحوه کار در این شبکه اجتماعی با شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک کاملاً متفاوت است. در وب‌سایت‌هایی مانند فیسبوک، اغلب افراد ترجیح می‌دهند درخواست‌هایی که از طرف افراد ناشناس برای آنها می‌آید را رد کنند، زیرا نمی‌خواهند هر کسی به اطلاعات، فعالیت‌های شخصی و زندگی خصوصی آنها دسترسی پیدا کند. اما در لینکدین روش کار برعکس است. لینکدین یک فضای حرفه‌ای کاری دارد و افراد تلاش می‌کنند دعوت‌های بیشتری را بپذیرند و ارتباطات خود را تا جایی که می‌توانند بیشتر کنند.

به گزارش نوپانا، شخصی به نام کیت فرایزی (Keith Ferrazzi)، نویسنده کتاب «هرگز تنها کار نکنید» و مشاور مدیرعامل یک شرکت بزرگ، به مدت یک‌ سال در این زمینه پژوهش کرده است. او در نسخه آخر کتاب خود که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه کسب‌وکار به شمار می‌رود، در مورد لینکدین با رید هافمن (Reid Hoffman)، مدیرعامل سابق این شرکت، بحث و گفت‌وگوی مفصلی داشته است.

او در کتاب خود نوشت: «وقتی به هافمن گفتم که از لینکدین استفاده می‌کنم، در جواب گفت: اشتباه می‌کنی کیت. این واقعیت ماجرا است.»

در ادامه، خلاصه‌ای از گفته‌های آقای هافمن را که به صورت کامل در کتاب آمده است، مرور می‌کنیم:

لینکدین یک شبکه محدود است و من برای گفته خود دلایل مشخصی دارم. برای شبکه‌ای که قرار است در آن محصول یا کاری معرفی شود، لازم است ارتباط، در پشت خود معنایی داشته باشد. در حالی که همه‌چیز به شما بستگی دارد که درخواستی را بپذیرید یا نه. بنابراین وقتی کسی سراغ شما می‌آید و می‌خواهد او را معرفی کنید، شما در جایگاهی قرار می‌گیرید که تنها یک سود دوطرفه را ارزش‌گذاری کنید، نه یک ارتباط کاری درست را.

در شبکه اجتماعی لینکدین، نیازی نیست از فردی که می‌خواهد با شما ارتباط برقرار کند یک شناخت و تحلیل شخصیتی عمیق به دست بیاورید و به محض اینکه احساس کنید گفت‌وگوی شما سودی ندارد آن را قطع و درخواست را رد می‌کنید.

مدیرعامل سابق لینکدین اعتقاد دارد زمانی می‌توان برای لینکدین از عبارت ارتباط کاری استفاده کرد که هر فرد در ماه حداقل یک معرفی درست و مشخص در برنامه خود داشته باشد. یعنی یک ارتباط کاری که با شناخت دوطرفه دقیقی از نوع کار و سازمان شکل بگیرد که به نتیجه کاری خوبی ختم شود، وگرنه صرفاً با یک اشتراک‌گذاری بی‌معنا روبه‌رو هستیم و احتمال موفقیت و سوددهی برای کاربران کمتر می‌شود. هافمن روی این مسئله تاکید زیادی دارد که بسیاری از مردم، به خصوص مردم آمریکا از لینکدین به اشتباه استفاده می‌کنند.

(همچنین بخوانید: داستان فیلسوفی که میلیاردر شد)

برچسب‌ها: استارت‌آپsocial mediaلینکدینstartuplinkedinشبکه اجتماعی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا