پنجاه نشانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی
قسمت دوم ۸

پنجاه نشانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۹ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

اگر از این ویژگی‌ها برخوردار هستید، این توانایی را دارید که استارت‌آپ مورد نظر خود را تاسیس کنید.

نوپانا: اگر پشت میز کار نشسته‌اید و در مورد راه‌اندازی یک کسب‌وکار شخصی خیال‌پردازی می‌کنید، این مطلب مخصوص شماست. هرکسی می‌داند راه‌اندازی یک کسب‌وکار آسان نیست و مقدمات خاص خودش را دارد. اما چیزی که بیشتر از موارد مقدماتی مانند سرمایه، دفتر و نوع کار اهمیت دارد، برخی از خصوصیات شخصیتی هستند که به شما می‌گویند مناسب این کار هستید. در ادامه پنجاه مورد اصلی آنها را مرور می‌کنیم:

۶- داشتن توانایی سازمان‌دهی

راه‌اندازی یک کسب‌وکار به قدرت نظم و سازمان‌دهی زیادی نیاز دارد. درست است که می‌توان در بخش‌های گوناگون افراد متخصصی را استخدام کرد، اما فرد موسس باید این توانایی را در خود داشته باشد، یا آن را به وجود آورده و بهبود ببخشد.

۷- علاقمندی به کمک

اگر نسبت به دیگران مهربان هستید و کمک به آنها جزئی از تمایلات درونی شما است، به سمت کارآفرینی بروید. همین تمایل باعث انگیزه‌بخشی و پیشرفت کار شما می‌شود. شرکت‌های بزرگ با این هدف به وجود می‌آیند که زندگی را برای مردم راحت‌تر کنند.

۸- اطمینان به بهتر بودن خود

اگر احساس می‌کنید می‌توانید کسب‌وکاری بهتر از آنچه در آن مشغول به کار هستید، راه‌اندازی کنید، دست به کار شوید. یکی از علائم مهم شناخت افراد مستعد کارآفرینی این است که آنها خود را بهترین مدیر دنیا می‌دانند.

۹- داشتن حس بد نسبت به کار فعلی

کسی که صبح‌ها با بی‌میلی بیدار می‌شود و در کار خود احساس پیشرفت نمی‌کند، باید به تغییر فکر کند. این علامت ساده می‌تواند نقطه شروعی برای حرکت شما به سمت راه‌اندازی هر کاری که به آن علاقه دارید، باشد.

۱۰- نیاز به اثبات خود

اگر احساس می‌کنید ایده‌ای دارید که کسی آن را درک نمی‌کند، خودتان آن را عملی کنید. ذهن افراد مستعد همیشه پر از ایده است، اما متاسفانه تعداد کمی از آنها عملی می‌شوند یا کاری برای عملی شدن آن انجام می‌شود. شما از آن معدود افراد باشید.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید:

پنجاه علامت برای راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی (قسمت اول)

برچسب‌ها: استارت‌آپکسب‌و‌کارموفقیت Businesssuccess
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا